تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۷۳۷۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیگیری جواب داد/عقد قرارداد در مجتمع گلخانه‌ای دزفول سه ساله شد
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با مدیر شهرستان صحبت کردیم و قرار بر این شد که قرارداد اخذ امتیاز در مجتمع گلخانه‌ای دزفول را سه ساله منعقد و بحث گرفتن تعهد نامه از متقاضیان منتفی شود.
  چند روز پیش گزارشی در خبرگزاری فارس منتشر شد که نشان می‌داد طبق قانون متقاضیان برای اخذ امتیاز زمین در مجتمع گلخانه‌ای دزفول باید قرارداد سه ساله منعقد کنند این در حالی است که جهاد کشاورزی دزفول مدت قرارداد را یک‌ساله اعلام کرده است.

برای بررسی موضوع خبرنگار فارس از بهروز قمرزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول علت را جویا شد که وی در پاسخ اظهار کرد: در سالهای گذشته قرارداد دو و سه ساله با متقاضیان بسته می‌شد اما پیشرفت آن‌ها صفر بود در حالی که هدف از واگذاری این اراضی دولتی افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان بود.

وی افزود: هدف از طرح قرارداد یک ساله با متقاضیان نقض قوانین نبود بلکه هدف ایجاد تحرک بود تا داستان سالهای قبل تکرار نشود و تولید محصولات گلخانه‌ای بر روی ریل بیفتد.

پس از انتشار این گزارش، جهان‌شیر سراج‌الدین میرقائد مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تایید قراردادهای سه ساله برای اخذ امتیاز در مجتمع گلخانه‌ای دزفول، اظهار کرد: قراردادهای اجاره‌ای ما سه ساله است و هر سه سال هم یکبار تعدیل و هم تمدید شده و هر شش ماه یک‌بار کارشناسان در سطح شهرستان‌ها  فعالیت بهره‌برداران را رصد می‌کنند.

وی افزود: اگر در شش ماهه اول پیشرفت فیزیکی کم بود تذکر می‌دهند و اگر اقدامی نشده باشد طی فرمی نظرات خود را اعلام و در کمیسیون جهاد کشاورزی استان مطرح می‌کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: معمولاً طرح هایی که پیشرفتی نداشتند فسخ می‌‌شوند و یا اگر اعضا به توافق برسند که متقاضی طرف قرارداد به دلیل مشکلاتی نتوانسته پیشرفتی داشته باشد رأی بر تمدید یک، دو و یا سه ساله قرارداد می‌دهند.

سراج الدین میرقائد با تاکید بر اینکه قراردادهای ما سه ساله است، گفت: مدیر شهرستان با این ترفند می‌خواست بعضی از بهره‌بردارانی که مقداری در فعالیت تعلل می‌کنند کار کند تا برای انجام کار همت بیشتری داشته باشد و این تعلل سبب نشود بقیه برداشت منفی کنند که مثلا فلانی سه سال از قراردادش گذشته و کاری نکرده و جهاد کاری به کار آن نداشته است.

وی با بیان اینکه تعلل بهره‌برداران دلسردی به وجود آورد، عنوان کرد:  با مدیر شهرستان صحبت کردیم و قرار بر این شد قراردادهای جدید را همان سه ساله منعقد و بحث گرفتن تعهد نامه از متقاضیان هم منتفی شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار