تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۷۳۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا اجاره سوئیت بدون مدرک محرمیت امکان پذیر است؟
 اکثر کسانی که قصد مسافرت را دارند، بیشتر سعی می کنند وسایل سفر را همراه خود ببرند. بیشترشان فراموش می کنند که از قبل به دنبال اجاره سوئیت یا ویلا باشند. معمولا برخی افراد این کار را به صورت حضوری انجام خواهند دارد. البته باید حتما با قوانینی که در این زمینه وجود دارد نیز آشنا باشید. اجاره سوئیت روزانه در ایران نیز قوانین خاص خود را دارد. یکی از مهم ترین این موارد، همراه داشتن مدرک شناسایی است.

برای اینکه بتوانید اقدام به اجاره ویلا یا سوئیت تهران و در شهر های کشورمان کنید، باید حتما مدارک لازم را به مالک ارائه کنید. اما یک سوال مهم که در این مقطع مطرح می شود، ارائه مدرک محرمیت است. آیا اجاره سوئیت بدون مدرک محرمیت امکان پذیر است؟ برای اینکه پاسخ این سوال را دریافت کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای اجاره سوئیت

برای اجاره سوئیت در تهران یا هر شهر دیگری، لازم است یک سری مدارک را به عنوان احراز هویت به مالک ارائه کنید. قبل از اینکه به این سوال پاسخ قطعی دهیم و به صورت جزئی در مورد آن صحبت کنیم، قصد داریم در خصوص رایج ترین مدارکی که مالکین برای اجاره سوئیت از آنها درخواست خواهند کرد را به شما معرفی کنیم تا بدانید حدالامکان باید برای اجاره سوئیت در هر یک از شهر های کشورمان، چه مدارکی را همراه خود داشته باشید.

بیشتر مالکان و افرادی که در کار اجاره ویلا و سوئیت فعالیت می کنند، برای اجاره سوئیت یا آپارتمان های مبله سعی می کنند مدارک شناسایی یکی از مسافران را از آنها دریافت کنند. بیشتر مالکان به دریافت شناسنامه یا کارت ملی اکتفا خواهند کرد.

اما اینکه هر مالک به ازای ملکی که به مسافر اجاره می دهد، درخواست داشتن چه مدارکی را کند، به تصمیم شخصی خودش بستگی دارد. اما معمولا به داشتن همین دو گزینه اکتفا خواهند کرد. پس به هیچ وجه همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه را در زمان سفر با خود همراه داشته باشید. این قانون برای اجاره آپارتمان مبله در تهران یا سایر شهر ها یکسان است.

آیا می توان بدون ارائه مدارک، سوئیت اجاره کرد؟

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم، لازم است این مسئله را از چند جهت بررسی کنیم. اینکه شما بتوانید بدون داشتن مدرک محرمیت اقدام به اجاره سوئیت کنید، با پاسخ منفی رو به رو است. اولین مسئله و دید مهمی که در این خصوص مطرح می شود، بحث قوانین جامعه است. قانون در کشورمان این اجاره را نمی دهد که شما بدون همراه داشتن مدرک محرمیت بتوانید اقدام به اجاره سوئیت کنید. باید حداقل شناسنامه شما را به مالک ارائه دهید تا ایشان پس از مشاهده صفحه عقدنامه، تاییدیه اجاره سوئیت را به شما بدهد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید این مسئله حتی در کشور های بروز و آزادی طلب دنیا نیز به همین صورت است. برای مثال کشور امریکا یا حتی کشور فرانسه که هر کدام مهد آزادی دنیا هستند، حاضر نیستند بدون احراز هویت به دو نفر، سوئیت یا آپارتمان اجاره دهند.

انجام این کار هم برای مالک و هم برای مستاجر پیگردهای قانونی شدیدی خواهد داشت. از طرفی انجام این کار ره روح و شالوده اعضای جامعه نیز آسیب وارد خواهد کرد. زیرا با انجام این قبیل از فعالیت ها، تخلفات به شدت بالا می روند و جرائم در بین افراد جامعه به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. بنابر این شرایط، پیشنهاد می کنیم حتی برای داشتن جامعه ای امن و رفاه و سلامت فرزندانمان هم که شده، فکری برای اجاره سوئیت بدون مدرک محرمیت نکنیم.

اجاره سوئیت برای افراد خارجی

یک سوال مهم و پرتکراری که در این مبحث مطرح می شود، اجاره سوئیت برای افراد خارجی است. برای مثال فرض کنید یک توریست از کشور دیگر به سرزمینمان مسافرت کرده است و قصد دارد تا چند روزی ویلایی را برای خود رزرو کند. این شخص که از داشتن شناسنامه و کارت ملی محروم است، چگونه می تواند اقدام به احراز هویت کند؟

جالب است بدانید، بر اساس قوانین بین المللی، حتی افراد خارجی یا توریست نیز باید برای اجاره اقامتگاه، کار احراز هویت را انجام دهند. اما این افراد می توانند به جای شناسنامه یا کارت ملی، از گذرنامه خود برای اجاره سوئیت یا ویلا در ایران استفاده کنند. با ارائه پاسپورت و مواردی از این قبیل به راحتی می توانند، بهترین ویلا ها را برای خود اجاره کنند.

:
:
:
آخرین اخبار