تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۷۳۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راندمان آبیاری نیشکر بالاتر از میانگین کشوری است
معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی «راندمان» آبیاری مزارع نیشکر را بالاتر از میانگین کشوری دانست و تاکید کرد، طرح‌های پژوهشی مختلفی نیز برای افزایش بهره‌وری آب در دست اقدام است.
راندمان آبیاری نیشکر بالاتر از میانگین کشوری است

 جعفر آل‌کثیر معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی،امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:راندمان آبیاری در مزارع نیشکر به ۵۰ درصد رسیده که این رقم برای آبیاری سطحی نه تنها در کشور، بلکه در دنیا قابل توجه است. 

وی بیان کرد، شیوه‌ آبیاری مزارع، بر پایه‌ «هیدروفلوم» است و این شیوه آبیاری یکی از مدرن‌ترین روش‌های آبیاری دنیاست که بهره‌وری آب را به نحو مطلوبی ارتقا داده است.

به گفته معاون کشاورزی توسعه نیشکر، صنعت نیشکر در کنار این روش آبیاری، از روش آبیاری جویچه‌ای، آبیاری با زهاب در شرایط خشکسالی و... نیز بهره گرفته که سبب شده گیاه نیشکر در شرایط بحران آب آسیب چندانی نبیند.

آل‌کثیر، نیشکر را گیاهی با ارزش‌افزوده بالا برشمرد و تاکید کرد، در دنیا ارزش اقتصادی آب با ماده خشک یا ماده آلی، سنجیده می‌شود و تولید این ماده خشک در صنعت نیشکر به‌ازای هر مترمکعب آب مصرفی، یک هزار و ۲۰۰ گرم است که چندین برابر بیشتر از سایر زراعت‌هاست. 

وی در پایان گفت، نیشکر، صنعتی بر پایه پژوهش و تحقیق است و در این سال‌ها به مدد تیم کارشناسی و مدیریتی توانسته از بحران‌های مختلف عبور کند.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار