تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۷۳۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحقق ۸۰ درصدی بودجه شهری اهواز/ ۴ هزار میلیارد تومان مطالبات شهرداری
  رئیس شورای شهر اهواز گفت: در سال ۱۴۰۱ با نگاه تحولی بیش از دو برابر بودجه پیشنهادی شهرداری را داشتیم و در نهایت رقم ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شد و بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد این بودجه محقق شده است.

سیاوش محمودی در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر اهواز که امروز (۱۰ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: شورای ششم در راستای انجام وظایف خود با نگاه تحولی و مدیریت شهری، افدامات خوبی انجام داده است. در ابتدای آغاز به کار این دوره، بودجه شهرداری اهواز بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و در سال‌های گذشته، تحقق بودجه نیز با حباب عمرانی مواجه بود.

  وی افزود: این مساله به این دلیل است که دوستان در دوره‌های قبل هزینه‌ها در حوزه نگهداری فضای سبز که به عنوان هزینه‌های جاری پرداخت می‌شد را در حوزه عمرانی محاسبه می‌کردند در نتیجه تحقق بودجه با حبابی بین ۴۵ تا ۵۵ درصد مواجه بوده و هیچ وقت بودجه بالای ۶۰ درصد تحقق نیافته است.

چقدر از بودجه شهرداری اهواز  محقق شده است؟

رئیس شورای شهر اهواز گفت: از ابتدای این دوره در خصوص تحقق بودجه تلاش شد و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۲ درصد بودجه محقق شد. در سال ۱۴۰۱ با نگاه تحولی بیش از دو برابر بودجه پیشنهادی شهرداری را داشتیم و در نهایت رقم ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شد و بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد این بودجه محقق شده است. البته دوستان شهرداری ادعا می‌کنند با احتساب مبالغ غیر نقدی بیش از صددرصد بودجه محقق شده است که امیدواریم این چنین باشد.

محمودی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز شهرداری پیشنهاد بودجه‌ای بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان داشت که در نهایت رقم ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی به عنوان اصل بودجه و حدود ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری به تصویب رسید بنابراین مسئولیتی که بر دوش این مجموعه است بسیار سنگین است و امیدواریم این بودجه محقق شود.

وی بیان کرد: علیرغم آنچه بیان می‌شود در بودجه امسال، نسبت به کاهش هزینه‌های جاری اقدام شده است نه افزایش آن.

مطالبات ۴ هزار میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه‌ها

رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر تلاش برای تحقق بودجه امسال و تلاش برای تامین منابع استانی و ملی و دریافت مطالبات شهرداری گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به عنوان مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها، پیوست این بودجه است که باید تلاش شود این مطالبات محقق شوند.

محمودی با اشاره به برخی از پروژه‌های شاخص شهرداری اهواز بیان کرد: آسفالت یکی از مطالبات جدی مردم است و این موضوع به عنوان اولویت نخست مدیریت شهری مطرح است. در این راستا یک‌هشتم بودجه شامل بیش از یک هزار میلیارد تومان به مساله زیرسازی و آسفالت اختصاص یافته است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: علاوه بر کمیت، کیفیت آسفالت نیز بسیار مهم است بنابراین باید با کار علمی و اصولی در زمینه تهیه و اجرای آسفالت کار شود. در این زمینه مرکز مطالعات شورا با همکاری شهرداری، نشست علمی کاربردی در خصوص بررسی علل خرابی آسفالت و دیگر مسائل را خواهند داشت. مساله آموزش و نظارت بر اجرا نیز یکی از مسائل مهم است که باید در دستور کار باشد.

مطالبه مردم برای تعمیر برخی پل‌های اهواز

وی افزود: تعمیر، بازسازی و اصلاح برخی از پل‌های اهواز از جمله پل راهنمایی، دغاغله، علوی، استادیوم و اجرای رمپ و لوپ‌ها در برخی از پل‌ها برای رفع معضل ترافیکی، جدول‌سازی و اجرای کف‌پوش برای رفع نازیبایی شهر، ساماندهی ورودی‌های شهر که یکی از مطالبات جدی مردم است و باززنده‌سازی کارون به عنوان ظرفیتی برای رونق اقتصادی و درآمدزایی برای شهرداری نیز برخی از دیگر اولویت‌ها هستند.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: چهار پارک کوهساران، حجاب، شهروند و ولیعصر نیز به عنوان پارک‌های محوری و شهری ارزیابی شده‌اند که امیدواریم با تامین امکانات کافی، شایسته بهره‌برداری شوند.

محمودی ادامه داد: از دهه ۸۰ کار در خیابان نهج البلاغه آغاز شده است و دوره‌های مدیریت شهری به این پروژه توجهی نکرده است اما امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی شده است که امیدواریم افتتاح شود.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های مهم مناطق و ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مهم محله محور پیش‌بینی شده که امیدواریم مدیران مناطق این پروژه‌ها را قبل از بارندگی و از ابتدای سال آغاز کنند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: وضعیت قطار شهری نیز یکی از مسائل مهم است که سال گذشته و امسال رقمی در بودجه برای این کار پیش‌بینی شد و امیدواریم به زودی خبرهای خوشی در این خصوص به گوش مردم برسد.

محمودی افزود: یکی از مطالبات جدی مردم، موضوع خرید اتوبوس است. این دوره شورا، اهواز ۸۰ دستگاه اتوبوس تحویل گرفت. ۱۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری کرده‌ایم و حدود ۴۲ دستگاه از این تعداد وارد اهواز شد و بیش از ۲۰ دستگاه نیز بازسازی شد. اکنون حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعال هستند.

وی عنوان کرد: در دوره قبل اقدامات خوبی در حوزه دفع آب‌های سطحی انجام شد و امسال نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این خصوص دیده شده است. یکی از پروژه‌های مهم در این حوزه پروژه انتقال آب‌های سطحی به رودخانه کارون با ۲۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم در زمان آغاز فصل بارندگی این پروژه به بهره‌برداری رسیده باشد تا در مناطق ۴  و ۶ مشکل کمتری در زمینه آب‌های سطحی داشته باشیم.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: مناقصه اتوبوس بی‌آرتی نیز در حال انجام است و امیدواریم پارکینگ طالقانی نیز در شش ماه نخست امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در حوزه مدیریت پسماند نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است. کارهایی در زمینه هوشمندسازی، احداث زمین‌های ورزشی و تکمیل سه فرهنگ‌سرا نیز برنامه‌ریزی شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار