تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۲۷۳۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجهیزات آتش نشانی دزفول حداکثر جوابگوی سه طبقه است

  رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: دزفول به عنوان دومین شهر پرجمعیت خوزستان هم اکنون دارای ساختمان‌های ۱۵ طبقه است حال آنکه نهایت تجهیزات این سازمان جوابگوی سه طبقه است.

روح الله بهشتی فرد  با بیان اینکه براساس الزام‌های پدافند غیرعامل سازمان‌های آتش نشانی باید متناسب با توسعه شهری ارتقا یابند، گفت: آتش‌نشانی دزفول به کل شهرستان خدمات ارائه می‌دهد ولی با کمبود امکانات مواجه است.

وی ادامه داد: خرید هر ماشین نردبان ۴۵ متری نیاز به یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که تامین این هزینه سنگین از عهده شهرداری دزفول خارج است و در خوزستان به غیر از اهواز هیچ شهری چنین پله مرتفعی ندارد.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول خواستار کمک سازمان شهردای‌های کشور به آتش نشانی دزفول در این زمینه شد و گفت: آموزش‌های صعود و فرود و خرید تجهیزات مرتبط برای جبران کمبود پله مرتفع در این سازمان در دستور کار قرار گرفته است تا از ظرفیت نیروهای آتش نشانی برای ارایه خدمت به مردم استفاده شود.

افزایش ۲ برابری ناوگان آتش نشانی دزفول

بهشتی فرد با بیان اینکه آتش نشانی دزفول ۲۰ سال عقب افتادگی دارد، بیان کرد: پنج ماشین اطفای حریق و یک خودروری امدادی کل داشته آتش نشانی دزفول تا یکسال گذشته بود که عمر برخی از این ماشین‌ها به ۴۵ سال می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت آتش نشانی دزفول تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه داد: سازمان آتش نشانی دزفول دارای پنج ایستگاه و پنج خودروی اطفای حریق بود که در صورت همزمانی چند ماموریت اعزام نیرو برای امدادرسانی به حادثه دیدگان با چالش مواجه می‌شد به همین دلیل تقویت ناوگان آتش نشانی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: تلاش شده است تا در ۱۴ ماه گذشته با فعال کردن تمام ظرفیت‌های شهرستان بخشی از این عقب ماندگی جبران شود که نتیجه این پیگیری، بازسازی و خرید هفت خودروی جدید برای آتش نشانی است که با این کار ناوگان آتش نشانی دزفول به ۲ برابر افزایش یافت.

عمر برخی ماشین‌های اطفای حریق دزفول ۴۵ سال است

بهشتی ‌فرد اظهار کرد: هر ایستگاه آتش نشانی به صورت استاندارد حداقل باید دارای چهار خودروی اطفای حریق سنگین، نیمه سنگین، پیشرو و امدادی باشد این در حالی است که کل داشته سازمان آتش نشانی دزفول تنها پنج خودروی اطفا حریق و یک خودروی امدادی است.

وی با بیان اینکه شهرداری دزفول ۱۰ سال است هیچ تجهیزاتی از سازمان شهرداری‌های کشور دریافت نکرده است، افزود: اگر سالانه تنها یک خودرو برای آتش نشانی دزفول خریداری می‌شد امروز این سازمان با کمبود تجهیزات کنونی مواجه نبود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با بیان اینکه سازمان آتش نشانی بیشترین سهم را در ارایه خدمت به حادثه دیدگان دارد، گفت: تقویت سازمان آتش نشانی رابطه مستقیمی با ارتقای امدادرسانی به مردم در حوادث دارد که این مهم نیازمند تغییر نگرش مدیران شهرستان است.

ایجاد نشاط برای کارکنان وظیفه ذاتی آتش نشانی است

بهشتی فرد با بیان اینکه سازمان آتش نشانی وظیفه حفظ جان و مال مردم در زمان بروز حوادث را دارد، گفت: بی توجهی به نیروی انسانی و آسیب‌های روحی و روانی ناشی از انجام عملیات‌های سنگین امداد و نجات که برخی تا آخر عمر به همراه آتش نشانان است به طور قطع بازدهی و عملکرد آتش نشانی در حوادث را کاهش می‌دهد به همین دلیل انجام برنامه‌هایی که موجب افزایش نشاط کارکنان آتش نشانی می‌شود از جمله وظایف ذاتی این سازمان است.

وی با اشاره به عملیات‌های تیم غواصی آتش نشانی دزفول و دشواری کار آتش نشانان افزود: برخی صحنه‌های تلخ تا سالها از ذهن امدادگران آتش نشانی حتی باتجریه ترین نیروهای نجات غریق خارج نمی‌شود.

  شهرداری دزفول با بیش از ۱۱۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین شهرداری کشور است با این وجود نسبت به تجهیز این آتش نشانی در سال‌های اخیر کم کاری شده است.

اگرچه سازمان آتش نشانی دزفول تنها وظیفه امدادرسانی در محدوده این شهر را برعهده دارد ولی هم اکنون علاوه بر ۱۲ شهر تابعه شهرستان در صورت لزوم به کمک سایر آتش نشانان در شهرستان‌های مجاور نیز می‌رود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار