تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۷۳۶۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمک به استانداردسازی فضای آموزش برنامه جدی کمیسیون آموزش مجلس است
 نماینده مردم آبادان و نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: استانداردسازی فضای آموزش، تقویت منابع انسانی و بروزآوری تجهیزات باید در آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد.

  سید محمد مولوی چهارشنبه در مراسم آغاز ساخت دبستان ۱۲ کلاسه ایمان در آبادان گفت: اگر می‌خواهیم در آینده جامعه خوبی و بهتری داشته باشیم باید مدارس تراز اول خوب داشته باشیم و دانش‌آموز با خاطره خوب از مدارس خارج شود.

وی آموزش و پرورش پویا را محور توسعه و پیشرفت کشور دانست بیان‌کرد: اگر معلم و محتوای درس‌ها به تراز جمهوری اسلامی باشند مشکلات کشور به حداقل و دانش آموزان به پای نظام خواهند ایستاد.

مولوی به رای اعتماد روز گذشته مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش اشاره‌کرد و افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات با نگاه ویژه و دقت به موضوع نگاه کرد و نظر خود را اعلام کرد.

وی آموزش و پرورش را زیربنای‌ترین وزارتخانه نظام دانست و گفت: رویکرد و مطالبات از وزیر آموزش و پرورش استاندارسازی فضای آموزشی بر اساس سند توسعه و تقویت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدارس در آبادان بالای ۸۰ سال قدمت دارند و برای ایمن سازی این واحدهای آموزشی باید نهضت مدرسه‌سازی در این شهرستان ادامه داشته باشد و تا دانش آموزان از فضای مدارس لذت ببرند.

مولوی با اشاره به پیگیری انجام شده برای ساخت سالن بزرگ چند منظوره بزرگ چهار هزار نفری ویژه دختران و بانوان در آبادان گفت: ۱۰ زمین چمن مصنوعی کوچک در آبادان، اروندکنار و چوئبده نیز ساخته خواهند شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون نیز عملیات ساخت ۱۰ زمین بزرگ ورزشی در مناطق مختلف شهرستان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیرکل نوسازی و بازسازی مدارس استان خوزستان نیز در ادامه گفت: دولت اهتمام ویژه‌ای به مدرسه سازی دارد و کارهای خوبی در حال انجام است.

محمد سعیدی‌پور افزود: ابا بیان اینکه اولویت سازمان نوسازی مدارس کشور تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام است افزود: استفاده از قانون مولدسازی و ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی در راستای سیاست‌های سازمان است همچنین اجرای طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به سفر هفته پیش معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به آبادان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶ پروژه با ۱۱۱ کلاس درس در این شهرستان در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته نیز سه مدرسه با ۲۴ کلاس درس و سه هزار مترمربع زیربنا تحویل دانش آموزان منطقه شد.

مدرسه ۱۲ کلاسه ایمان در زمینی به مساحت سه هزار ۵۰۰ متر مربع با زیر بنای یک هزارو ۶۰۰ مترمربع و از محل اعتبارات ملی با برآوردی برابر با ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار