تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۷۳۶۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار رادان: زائران اربعین اخذ یا تمدید گذرنامه را به روزهای آخر موکول نکنند
 فرماندهی انتظامی کل کشور از زائرین اربعین حسینی درخواست کرد که کار اخذ یا تمدید گذرنامه را به روزهای آخر موکول نکنند.

 سردار احمدرضا رادان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی خوزستان در اهواز اظهار کرد: در بحث اربعین تلاش می‌کنیم تسهیلات ویژه‌ای در امر صدور گذرنامه و همچنین خروج و ورود زائرین ارائه دهیم و در این راستا با طرف‌های عراقی صحبت کرده‌ایم.

وی افزود: امروز در تهران جلسه بین وزیر کشور و طرف عراقی برگزار می‌شود تا به منظور تسهیل تردد زائران بتوانیم هماهنگی بیشتری در این خصوص انجام دهیم.

استفاده از گذرنامه زیارتی در ایام اربعین امسال

فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: طی هماهنگی انجام شده با طرف عراقی، خوشبختانه برای اربعین امسال زائران می‌توانند برای تردد به کشور عراق از گذرنامه زیارتی استفاده کنند که از این طریق تهیه گذرنامه با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی در ادامه به جایگاه خوزستان در کشور اشاره کرد و افزود: خوزستان به واسطه مردم خوب و شریفش و اینکه مدت‌ها پذیرای رزمندگان بوده از عنایت ویژه ای برخوردار است و باید در تقویت آن کوشا باشیم.

گفتنی است گذرنامه زیارتی با اعتبار پنج ساله، تعداد صفحات کمتر و هزینه به مراتب خیلی پائین‌تر از گذرنامه بین المللی فقط در راستای سفر زیارتی سهل و آسان و ارزان، مراحل چاپ اولیه را گذرانده و در حال حاضر نسخه آزمایشی آن صادر شده و بعد از گذراندن مراحل مختلف به اطلاع مردم می‌رسد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار