تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۷۳۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم مشارکت بخش خصوصی برای تامین ناوگان اربعین حسینی(ع)

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بر لزوم مشارکت بخش خصوصی برای تامین ناوگان مورد نیاز اربعین حسینی (ع) امسال تاکید کرد.

 محمد جولانژاد چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته سوخت اربعین حسینی(ع) سال ۱۴۰۲ که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی متولی تامین ناوگان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد اظهارکرد: سال گذشته در یک بازه زمانی ۱۷ روزه اربعین حسینی(ع)، تعداد ۲ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۲۸۰ زائر از ۲ مرز شلمچه و چذابه تردد داشتند.

وی افزود: از این تعداد ۲۶۹ هزار و ۹۰۹ نفر از حمل و نقل عمومی استفاده کردند که در مقایسه با اربعین حسینی(ع) سال ۱۳۹۸، رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه‌داد: با توجه به برآوردهای انجام شده از تعداد زائران اربعین حسینی (ع) امسال، تامین حمل و نقل عمومی امری جدی و ضروری است و باید از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل تردد زائران بهره‌مند شد.

جولانژاد با بیان اینکه بخش عمده جابجایی زائران از طریق جاده صورت می‌گیرد افزود: بخشی از ناوگان عمومی مورد نیاز از طریق سایر ارگان‌ها و نهادها تامین می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل زائران خاطرنشان‌کرد: وزارت کشور در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) سهم وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تامین ناوگان حمل و نقل زائران در تمامی پایانه‌های مرزی را مشخص کرده و در این راستا تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه درحال برنامه ریزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه تامین سوخت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بسیار اهمیت دارد ، گفت : همانند سال‌های گذشته این مهم با مشارکت شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار