تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۷۳۶۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا تلویزیون ال جی خاموش روشن می شود
یکی از مشکلاتی که بعضا کاربران شاهد آن هستند، خاموش و روشن شدن آنی تلویزیون است. به این معنا که در حین پخش تصویر، تلویزیون ناگهان خاموش شده و به سرعت روشن می شود. این مشکل اگرچه نگران کننده است، اما دلایلی دارد که به راحتی قابل شناسایی هستند. اگر شما هم با این مساله درگیر هستید، پیشنهاد می دهیم ادامه مطلب را دنبال کنید. ما ضمن بررسی دلایل خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی ، روش هایی را برای برطرف کردن این مشکل به شما آموزش می دهیم.

خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

یکی از مشکلاتی که بعضا کاربران شاهد آن هستند، خاموش و روشن شدن آنی تلویزیون است. به این معنا که در حین پخش تصویر، تلویزیون ناگهان خاموش شده و به سرعت روشن می شود. این مشکل اگرچه نگران کننده است، اما دلایلی دارد که به راحتی قابل شناسایی هستند. اگر شما هم با این مساله درگیر هستید، پیشنهاد می دهیم ادامه مطلب را دنبال کنید. ما ضمن بررسی دلایل خاموش  روشن شدن تلویزیون ال جی ، روش هایی را برای برطرف کردن این مشکل به شما آموزش می دهیم.

به طور کلی خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون چندان خطرناک نیست و اگر به موقع بررسی شود، می توان مشکل را راحت حل کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص ، می توانید از همکاران ما در نمایندگی ال جی مرکز تعمیرات اول تعمیر کمک بگیرید.

دلایل خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی

عوامل مختلفی ممکن است منجر به خاموشی تلویزیون در حین کار شوند. به عنوان مثال ممکن است جریان برق دچار نوسان شود و به دنبال آن شاهد خاموش شدن تلویزیون باشیم. در تلویزیون های هوشمند احتمال ویروسی شدن دستگاه نیز وجود دارد. همچنین اگر فلش یا هارد به تلویزیون وصل کرده باشید، ممکن است دستگاه آلوده بوده باشددر این صورت با انتقال ویروس ها شاهد خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی خود خواهید بود.

در صورت خرابی آی سی برد پاور، مین برد و مدار استند بای هم تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش و روشن می شود. اگر این دلایل را شناسایی کرده و به موقع برای برطرف کردن آنها اقدام کنید، مشکل تلویزیون حل می شوداما در صورت تداوم خرابی قطعات ممکن است دستگاه دچار آسیب های دیگری شوداز جمله مهم ترین دلایل خاموش روشن شدن تلویزیون lg یا هر برند دیگری می توان به موارد زیر اشاره کرد. ( برای  می توانید این مطلب را مطالعه کنید.)

نوسانات برق

اولین و مهم ترین دلیل خاموش و روشن شدن مداوم تلویزیون ها نوسانات جریان برق است. تلویزیون معمولا با ولتاژ پایین کار می کند و در صورت بروز کوچک ترین نوسانی در جریان برق خاموش می شود. اگر جریان برق قدرت کافی نداشته یا دچار نوسان شود، برد پاور دچار مشکل شده و تامین ولتاژ نیز مختل خواهد شد. بنابراین ممکن است تلویزیون لحظه ای خاموش شده و مجددا روشن شود.

استفاده از کابل HDMI بی کیفیت

اگر از کابل HDMI برای اتصال محصولات جانبی به تلویزیون تان استفاده می کنید، بهتر است از مدل های با کیفیت آن استفاده کنید. کابل های HDMI  نامرغوب و بی کیفیت، منجر به اتصالی دستگاه شده و مشکلاتی را در روند کاری آن ایجاد می کنند. بنابراین توصیه می‌ شود جهت وصل کردن دستگاه‌ های دیگر (کنسول بازی، سیستم های پخش و صوت و …) به تلویزیون خود صرفاً از کابل ارائه شده همراه خود دستگاه استفاده کنید.

اتصال فلش ویروسی

اتصال فلش و هارد ویروسی هم می تواند منجر به خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی شما شود. با این کار، ویروس ها به تلویزوین های هوشمند منتقل می شوند و برنامه های اصلی را مختل می سازندبنابراین بهتر است تا حد امکان از سالم و بدون ویروس بودن فلش یا هاردی که به تلویزیون  وصل می کنید مطمئن شوید.

از کار افتادن مدار استندبای

از کار افتادن مدار استند بای عامل دیگری است که می تواند زمینه را برای خاموش روشن شدن تلویزیون lg فراهم سازد. مدار استند بای جهت تغذیه توان mcu و قطعات دیگر تلویزیون lcd در زمانی که تلویزیون خاموش است کاربرد دارد. این مدار روی برد smps  قرار دارد و به آسانی توسط ترانسفورمر سویچینگ کوچک خود قابل شناسایی است.

خرابی مین برد تلویزیون

یکی دیگر از مواردی که هنگام روشن خاموش شدن تلویزیون ال جی بررسی می شود، خرابی مین برد است. اگر مین برد یا برد اصلی تلویزیون درست کار نکند، دستگاه هنگام کارکردن خاموش می شودجالب تر این که وقتی دوباره دکمه پاور فشار داده می‌ شود، چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می‌ کند اما تلویزیون روشن نمی شود.

مین برد قطعه ای مهم در تلویزیون است که به نحوی با تمام بخش ها آن در ارتباط است. ایرادات این قطعه معمولا روی سایر بخش ها نیز تاثیر گذاشته و فرایند کاری تلویزیون را مختل می کنند.  در چنین شرایطی مشکل را برطرف خواهد کرد

آموزش, تعمیر, علت خاموش روشن شدن تلویزیون ال جی نی نی سایت

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی ، جزء تخصصی ترین مراکزی است که فروش و تعمیر انواع تولیدات این کمپانی را انجام می دهد. این مرکز با برخورداری از کادری مجرب، متعهد و حرفه ای، تلاش می کند کاربران را از تخصصی ترین سرویس ها بهره مند سازد. فروش لوازم خانگی، تلویزیون، کولر گازی، اسپلیت، موبایل و … ال جی در این نمایندگی و به صورت قانونی و اورجینال انجام می شود. همچنین کاربران محترم این محصولات می توانند تخصصی ترین خدمات تعمیری را از تکنسین های مجرب در بخش تعمیرات ال جی اول تعمیر دریافت نمایند.

سطح حرفه ای گری در نمایندگی lg به اندازه ای است که شما می توانید با اطمینان کامل، از سرویس های ارائه شده بهره مند گردید و بابت این خدمات، ضمانت نامه رسمی و معتبر دریافت نماییدهمکاران ما در نمایندگی رسمی ال جی تلاش خود را می کنند تا با عمل به اصول و ارکان مشتری مداری، بستری مناسب برای ارائه نوین ترین راهکارهای فروش و تعمیرات به کاربران محترم فراهم نمایند.

صبر کن ! صبرکن ! مشاوره رایگانم داریم ! اگه مشکلت حل نشد با ما تماس بگیر  

:
:
:
آخرین اخبار