تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۷۳۶۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره برداری از یک دهانه پل روی رودخانه چلوار اندیکا+فیلم
با پایان عملیات ساخت یک دهانه پل روی رودخانه چلوار شهرستان اندیکا، از این سازه بتنی بهره برداری شد.
  یکی از مشکلات عشایر برای تردد میان شهرستان‌های اندیکا و لالی، نبود پل روی رودخانه چلوار اندیکا بود و به گفته عشایر منطقه، هنگام بارندگی‌ها امکان عبور از رودخانه وجود نداشت و از ۶ ماه قبل راه ارتباطی قطع شده است.بهره برداری از یک دهانه پل روی رودخانه چلوار اندیکا+فیلم
 
همچنین دانش آموزان نیز برای رفتن به مدرسه، مجبور بودند با چهارپایان تردد کنند که با پیگیری‌های خبر صدا و سیمای مرکز خوزستان، پل بتنی روی رودخانه چلوار ساخته شد.
 
فرماندار اندیکا گفت: پل رودخانه چلوار ۶۵ متر طول دارد و برای ساخت آن بیش از ۵ میلیارد تومان نیاز بود، ولی با کار جهادی و همکاری و همدلی دستگاه‌هایی که احساس مسئولیت دارند از جمله بنیاد علوی، با صرف ۲۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شد و به بهره برداری رسید.
 
امرالله نوذری با بیان اینکه سازه‌های بتنی از مرکز استان تامین شد و مورد استفاده قرار گرفت، افزود: با ساخت این پل، علاوه بر برقراری ارتباط میان ۲ روستای کوری و هالکون، ارتباط عشایر شهرستان‌های لالی و اندیکا برقرار شد و تردد را برای عشایر این منطقه آسان کرده است.
 
به گفته نوذری، براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۵ دهانه پل دیگر تا پایان امسال روی رودخانه‌های مناطق روستایی و عشایری شهرستان اندیکا ساخته شود.
 
حجت الاسلام موسوی، امام جمعه اندیکا ساخت پل رودخانه چلوار را حاصل اقدام مخلصانه و مجاهدانه دستگاه‌های اجرایی دانست.
 
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار