تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۷۳۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوش و کرخه، صدرنشین خرید گندم در کشور
  مدیر جهاد کشاورزی شوش از برداشت ۲۶۰ هزار تن گندم در شهرستان‌های شوش و کرخه خبر داد.

گودرز بهرامیان گفت: ۲۶۰ هزار تن گندم در شهرستان‌های شوش و کرخه برداشت شد که این میزان، بالاترین آمار برداشت این محصول راهبردی در کشور است.

او می‌گوید: خوزستان در برداشت گندم رتبه اول را دارد و رکورددار کشور است، شهرستان‌های شوش و کرخه نیز در استان دارای بالاترین آمار برداشت گندم هستند.

بهرامیان گفت: آمار کشت گندم در این شهرستان‌ها تا پیش از جداشدن کرخه به عنوان شهرستان مستقل به صورت تجمعی بوده و امسال برای نخستین بار امسال آمار برداشت به صورت جداگانه اعلام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شوش به افزایش ۱۰ درصدی میزان گندم خریداری شده در شوش و کرخه نسبت به پارسال اشاره کرد و گفت: ۲۶۰ هزار تن گندم در شوش و کرخه خریداری شده که از این آمار ۱۵۰ هزار تن گندم خریداری شده در شوش است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ۵ مرکز خرید بذری در شوش، گفت: سالانه ۶۰ هزار تن بذر گندم اصلاح شده برای کشت از سوی سازمان جهاد کشاورزی در کشور توزیع می‌شود که یک سوم از این بذر‌ها تولید این شهرستان است.

بهرامیان درخصوص میزان کلزای برداشت شده در شوش گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن کلزا در شوش و کرخه خریداری شده که ۶ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به کشاورزان شوش و ۴ هزار تن مربوط به کرخه است.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار