تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۷۳۶۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور بیش از یک هزار خوزستانی در طرح " آموزش هنر برای همه"
 معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به پایان برگزاری مرحله دوم طرح "آموزش هنر برای همه" در خوزستان گفت: یک هزار و ۶۵۰ نفر در ین طرح شرکت کردند.

 مجید منادی بیان کرد: اجرای دور سوم این طرح نیز مانند دوره‌های قبل، در راستای ارتقای آموزشی، فرهنگی و هنری در مناطق کم ‌برخوردار و محروم به‌صورت رایگان با انگیزه آموزش رشته‌های مختلف هنری و دریافت مدرک معتبر و کسب مهارت‌ لازم برای اشتغال در فعالیت‌های مرتبط با هدف تمرکززدایی و اشتغال‌زایی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه طرح آموزش هنر برای همه از بهمن‌ماه سال۱۴۰۱ آغاز و فروردین‌ماه ۱۴۰۲ پایان یافت افزود: این طرح در ۲۱ شهرستان از جمله اندیکا، اندیمشک، ایذه، آبادان، آغاجاری، باغملک، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوش دانیال (ع)، شوشتر، کارون، کرخه، گتوند، لالی، مسجدسلیمان، هفتکل و هندیجان با ۶۸ کارگاه آموزشی در ۱۴ رشته از جمله شعر و ترانه‌سرایی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی مدو لباس، عکاسی دیجیتال، خوشنویسی با خط نستعلیق، طراحی عمومی، تصویربرداری، حصیربافی، چرم‌دوزی، گویندگی و فن بیان، نوازندگی سازهای ایرانی و محلی، قالی‌بافی، سفالگری و مربیگری نقاشی کودک به کار خود پایان داد.

منادی با بیان این‌که اجرای سوم طرح آموزش "هنر برای همه" در خوزستان نسبت به حضور هنرجویان در کلاس‌های آموزشی ۲ دوره‌ قبلی رشد چشمگیری داشته گفت: اجرای دور اول با ۱۷ کارگاه آموزشی و ۲۷۲ هنرجو و دور دوم با ۴۳ کارگاه آموزشی و ۹۴۰ هنرجو در استان تشکیل شد.

وی یادآورشد: استان خوزستان در حوزه‌ فعالیت‌های آموزشی طرح "هنر برای همه" در دوره‌های قبل در کنار چهار استان دیگر، رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: برگزاری دوره‌های بعد نیز از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ ثبت‌نام و چگونگی حضور در کلاس‌های آموزشی از طریق آن ادارات اقدام کنند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار