تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۷۳۶۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخورد با سارقان در خوزستان به طور جدی در حال انجام است
  رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه برخورد جدی با جرم سرقت از اولویت‌های دادگستری است گفت: برخورد با سارقان به صورت ویژه و جدی از سوی دستگاه قضای استان در دست اجرا است.

 علی دهقانی در چهارمین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت بیان کرد: سرقت از جرائمی است که وقوع آن امنیت روانی مردم را به مخاطره می‌اندازد و نیاز به اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای جدی دارد.

رییس دادگستری خوزستان اظهارکرد: هیچ گونه کوتاهی در برخورد جدی با مجرمانی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند، پذیرفته نیست و مراجع انتظامی و قضایی باید با قاطعیت و جدیت و با رعایت قانون با مرتکبین این جرائم برخورد کنند.


وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم، بیان کرد: حضور محسوس نیروی پلیس و افزایش گشت‌زنی‌ها، افزایش روشنایی معابر، بهبهود کیفیت پایش تصویری سطح استان، ماتشی کردن کانون‌های خرید و فروش اموال مسروقه و به طور کلی افزایش ریسک جرم سرقت برای سارقین از مسائلی است که باید توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی همچنین بیان کرد: شعب ویژه رسیدگی به جرم سرقت در تمامی حوزه‌های قضایی استان، با سرعت و دقت عمل کنند، قضات دادگاه‌ها در مرحله تعیین کیفر از مجازات‌های بازدارنده و متناسب استفاده کرده و قضات اجرای احکام نیز نسبت به اجرای احکام سرقت تسریع نمایند.

وی افزود: ضابطین نیز در دستگیری متهمان و محکومان متواری اقدام و با استفاده از تعلیمات مقامات قضایی، در مراحل اولیه نسبت به کشف اموال مسروقه و شناسایی و دستگیری مالخرها اقدام کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار