تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۷۳۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه متروی اهواز دوباره راه می‌افتد؟
پروژه متروی اهواز دوباره راه می‌افتد؟

ایسنا/خوزستان رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی پروژه مترو از انجام مذاکرات با پیمانکاران جدید برای آغاز کار مجدد این پروژه خبر داد.

سیاوش محمودی با اشاره به صدور حکم خلع ید پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز (شرکت کیسون) اظهار کرد: دادگاه، فسخ قرارداد با این پیمانکار را تایید نکرده است اما پیمانکار درخواست تحویل کارگاه و سپس پیگیری مطالبات را داشته در نتیجه دادگاه عنوان کرده است که با توجه به اینکه پیمانکار نمی‌خواهد ادامه کار را انجام دهد باید کارگاه‌ها را به کارفرما تحویل دهد و خلع ید شود. در نتیجه، دادگاه این درخواست پیمانکار را پذیرفته است اما در مورد فسخ قرارداد، ایرادات قانونی گرفته است.

وی افزود: هفته آینده جلسه شورای سازمان قطار شهری اهواز با حضور استاندار خوزستان برگزار و تصمیم نهایی در این زمینه گرفته خواهد شد.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: پیمانکار متروی اهواز ادعای طلب یک هزار میلیارد تومانی از شهرداری داشت اما اکنون رقم مطالبات بسیار کاهش یافته است.

محمودی عنوان کرد: در حال مذاکره با پیمانکاران جدید هستیم تا سریعتر کار آغاز شود و به زودی خبرهای جدیدی در این زمینه به گوش مردم اهواز خواهد رسید.

وی با اشاره به پیگیری برای راه‌اندازی مجدد پروژه متروی اهواز بیان کرد: امسال برای قطار شهری اهواز اوراق مشارکت در نظر گرفته نشده است که در حال پیگیری موضوع از طریق وزیر کشور هستیم تا اوراق مشارکت برای این پروژه در نظر گرفته شود. از طرف دیگر در حساب سازمان قطار شهری اهواز نیز پول برای این کار موجود است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار