تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۲۷۳۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوش و کرخه بالاترین آمار برداشت گندم را در کشور دارند
 مدیر جهاد کشاورزی شوش آمار تجمعی برداشت گندم در شهرستان‌های شوش و کرخه را ۲۶۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان، بالاترین آمار برداشت این محصول راهبردی در کشور است.

گودرز بهرامیان  افزود: خوزستان در برداشت گندم رتبه اول و رکورد دار کشور است و شهرستان‌های شوش و کرخه نیز در خوزستان دارای بالاترین آمار برداشت گندم هستند.

وی ادامه داد: آمار کشت گندم در شهرستان‌های شوش و کرخه تا پیش از جدا شدن کرخه به عنوان شهرستان مستقل به صورت تجمعی بوده و امسال برای نخستین بار امسال آمار برداشت این ۲ شهرستان به صورت جداگانه اعلام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شوش با بیان اینکه میزان گندم خریداری شده در شوش و کرخه ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: ۲۶۰ هزار تن گندم در شوش و کرخه خریداری شده که از این آمار ۱۵۰ هزار تن گندم خریداری شده در شوش است.

وی با اشاره به وجود پنج مرکز خرید بذری در شوش ادامه داد: سالانه ۶۰ هزار تن بذر گندم اصلاح شده برای کشت توسط سازمان جهاد کشاورزی در کشور توزیع می‌شود که یک سوم از این بذرها تولید شوش است.

بهرامیان با اشاره به حجم کلزای برداشت شده در شهرستان شوش گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن کلزا در شوش و کرخه خریداری شده که ۶ هزار و ۳۰۰ تن مربوط به کشاورزان شوش و چهار هزار تن مربوط به کرخه است.

 شهرستان شوش همواره جزو رتبه‌های نخست کشور در تولید کلزا است.

حدود ۹۰درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌‎شود که با توجه به مسائل بین المللی تولید کلزا در داخل کشور می‌تواند در تامین نیاز کشور موثر واقع شود. برداشت گندم از اوایل اردیبهشت‌ماه در خوزستان آغاز شده است.

شهرستان کرخه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان و مرکز این شهرستان، شهر الوان است.

این شهرستان در آذرماه ۱۳۹۹ از شهرستان شوش جدا و مستقل شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار