تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۷۳۶۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمارستان سینای کارون در مسیر تعالی و پیشرفت
 - بیمارستان سینای شهرستان کارون یکی از بیمارستان‌های فعال و پویای خوزستان است که در یک سال اخیر با گام‌های بلند و تاثیرگذار توانسته خدمات ارزنده‌ای به مردم شهرستان ۲۳۰ هزار نفری کارون ارائه کند.

  در یک سال اخیر حرکت جهادی برای بازسازی و نوسازی بخش‌های مختلف بیمارستان سینا شکل گرفت و هم اکنون این بیمارستان به یک مرکز مهم درمانی بهداشتی با کادر تخصصی و فوق تخصصی در سطح خوزستان تبدیل شده است.

این بیمارستان ۲۹۶ تختخوابی با ۳۵۵ نفر کادر پزشکی خدمات زیادی به مردم استان خوزستان و منطقه به ویژه منطقه کم‌برخوردار کوت‌عبدالله انجام داده است.

رییس بیمارستان سینای کارون که اردیبهشت ماه سال گذشته مسئولیت این بیمارستان را با حکم رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوز برعهده گرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای رساندن این بیمارستان به جایگاه واقعی خود و ارائه خدمات کیفی‌تر به شهروندان در ۲ حوزه فنی و درمانی بیمارستان به صورت برنامه‌ای و عملیاتی وارد عمل شدیم و در طول یک سال این بیمارستان توانست سرعت خدمت رسانی به مردم را شتاب بخشد.

دکتر احمد مشکورنیا با اشاره به اینکه مردم متدین و ولایی کارون استحقاق خدمت بی‌منت را دارند و ما با همه توان برای رفع مشکلات این بیمارستان به صورت شبانه‌روزی ورود کرده‌ایم، افزود: در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی سه کار انجام دادیم؛ برای راه اندازی آزمایشگاه خون یک دستگاه مناسب از دانشگاه علوم پزشکی اهواز گرفتیم و در حوزه خون انعقادی دستگاه خریداری شده را نصب کردیم تا مردم برای انجام آزمایش خون به بیرون از بیمارستان نروند.

وی خریداری دستگاه استریل برای بیمارستان را یادآور شد و ادامه داد: ۲ دستگاه سونوگرافی و اکو بسیار پیشرفته به ارزش ۷۰ میلیارد ریال خریداری و نصب شد.

رییس بیمارستان سینا گفت: ۱۶ حوزه تخصصی و ۱۹ بخش تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان از جمله چشم پزشکی، داخلی و آی سی یو وجود داشت ولی استاندارد لازم را نداشتند از این رو یک بخش جدید به نام "وی آی پی" با ۱۸ میلیارد ریال در ۲۲ بهمن سال گذشته افتتاح و در خدمت مردم این منطقه قرار گرفت.

مقاوم سازی ساختمان

رییس بیمارستان سینا در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: ساختمان ۲ طبقه بیمارستان از نظر ایمنی و مقاومت واجد شرایط نبود و برای حفظ جان مردم و کادر درمان می‌بایست ایمن‌سازی و بهسازی می‌شد.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی این ساختمان با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در مدت زمان یک ماه به گونه‌ای که در فرآیند خدمت رسانی نیز اختلالی پیش نیامد، انجام شد.

دکتر مشکورنیا گفت: خوشبختانه با ایمن‌سازی این ساختمان، گام بلندی در راستای استانداردسازی این بیمارستان برداشته شد.

وی با اشاره به شروع اقدامات موثر برای بخش پشتیبانی بیمارستان از راه‌اندازی دستگاه اکسیژن ساز، دیزل ژنراتور و بازسازی آسانسورها با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال خبر داد.

بهبود وضعیت بهداشت بیمارستان

رئیس بیمارستاتن سینا با بیان اینکه چهار میلیارد ریال برای ارتقای سیستم امحای زباله و بی‌خطرسازی آن و تصفیه فاضلاب بیمارستان در یک سال هزینه شد، گفت: با کمک شرکت نفت و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یک دستگاه تصفیه فاضلاب جدید و دستگاه امحای زباله جدید خریداری شده است که پس از تشریفات قانونی نصب می‌شوند.

ساخت و راه اندازی بزرگترین و پیشرفته‌ترین اورژانس بیمارستان

یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین اورژانس خوزستان در بیمارستان سینا در هشتم اردیبهشت ماه امسال با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

برای راه اندازی، ساخت و خرید تجهیزات این اورژانس که در مجموع دارای ۳۲ تختخواب است یکهزار میلیارد ریال هزینه شده ضمن آنکه خیریه شهدای شمخانی نیز برای راه‌اندازی تاسیسات برق و تجهیزات و اتاق رادیولوژی مشارکت کرد.

به گفته مشکور نیا در ۲ ماه آینده بخش هموکولوژی کودکان با نیروی فوق تخصصی راه‌اندازی خواهد شد تا این بیمارستان یک گام دیگر به بالابردن استانداردهای درمانی و مراقبتی نزدیک‌تر شود.
مجتمع جامع زنان باردار، زایمان و نوزاد در آینده

رییس بیمارستان سینا گفت: مجتمع جامع زنان باردار، زایمان و نوزاد با هزینه‌ای افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال در یک مدت معقول تکمیل و راه اندازی خواهد شد که کمک زیادی به کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران باردار و نوزادان این شهرستان خواهد کرد.

وی با اشاره به نرخ ۲.۹ درصدی رشد جمعیت در شهرستان کارون افزود: راه‌اندازی مجتمع زنان باردار، زایمان و نوزاد در بیمارستان یکی از برنامه‌های میان مدت بیمارستان و با اولویت خاص است.
بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی جایگزین در برنامه درازمدت

مشکورنیا در بخش پایانی این گفت‌و گو، ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی جایگزین را یکی از برنامه‌های درازمدت عنوان و بیان کرد: مطالعات اولیه این بیمارستان انجام شده و امیدواریم با تکمیل مطالعات، ساخت بیمارستان جایگزین با هدف ارائه همه خدمات درمانی به صورت یکجا آغاز شود.

وی در پایان با اشاره به حجم خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در زمان اوج‌گیری این ویروس مرگبار در خوزستان گفت: حدود ۱۵ ماه ۲ بیمارستان سینا و رازی به صورت اختصاصی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خدمات ارائه می‌کردند که این خود در فروکش‌کردن این بیماری بسیار مهم و راهگشا بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار