تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۷۳۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش یک‌هزار مگاواتی مصرف برق در خوزستان
  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت : مصرف برق خوزستان در شبانه روز گذشته یک‌هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

 محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد : مصرف شبکه برق خوزستان در روز دوشنبه به هفت هزار و ۶۹۲ مگاوات رسید که در مقایسه ۶ هزار و ۷۰۸ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، ۱۴.۷ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد : مصرف شبکه برق خوزستان در روز یکشنبه نیز به هفت هزار و ۵۲۸ مگاوات رسید که در مقایسه ۶ هزار و ۴۸۷ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، هزار و ۴۱ مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

دشت‌بزرگ ادامه داد : با توجه به ثبت دمای بالای ۴۰ درجه، این افزایش مصرف که معادل تولید یک نیروگاه می باشد ، مربوط به بخش خانگی و استفاده از وسایل سرمایشی ( کولر) است.

وی گفت: خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک بخش خانگی دارد که از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند و همین بار سرمایشی، مصرف عمده شبکه برق خوزستان را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف برای حفظ پایداری شبکه برق، تصریح کرد: اگر هر کدام از مشترکین ، دمای کولر خود را بر روی نقطه آسایش "۲۴ درجه" تنظیم کنند مصرف شبکه برق استان به تعادل می‌رسد و از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری خواهد شد.

دشت‌بزرگ با اشاره به پیش‌بینی وقوع دماهای ۵۰ درجه در خوزستان گفت : شهروندان مصرف برق خود را مدیریت کنند تا مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار