تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۷۳۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرانه فضای سبز شهری دزفول ۲۲ مترمربع است
  رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول با بیان اینکه وسعت فضای سبز شهری دزفول ۵۷۵ هکتار است، گفت: سرانه فضای سبز شهری در دزفول حدود ۲۲ مترمربع برای هر نفر است.

علی عالم زاده انصاری  با بیان اینکه سرانه فضای سبز استاندارد به ازای هر نفر بین ۲۰ تا ۲۵ مترمربع است، گفت: وسعت فضای سبز شهرداری دزفول ۴۳۰ هکتار است که بر این اساس سرانه فضای سبز ۱۵ مترمربع برای هر نفر است که شامل فضای سبز بوستان‌ها، میدان‌ها، پارک‌ها و بلوارها است.

وی ادامه داد: فضای سبز شهری دزفول علاوه بر فضای سبزی که در اختیار شهرداری است شامل سایر فضاهای سبز موجود در شهر مانند فضای سبز کوی سوم شعبان و پادگان چهارم شکاری است که زیرنظر شهرداری نیست ولی جزو سرانه فضای سبز شهری محسوب می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول با اشاره به وجود حدود ۱۰۰ پارک و بوستان بزرگ و کوچک در دزفول گفت: شهر دزفول از نظر پارک محله‌ای با کمبود مواجه است که برای جبران این کمبود توسعه فضای سبز در حاشیه خیابان‌ها و ترویج کاشت نهال در ساختمان‌ها در دستور کار است.

کشت درختان غیرمثمر در دزفول به حداقل رسیده است

عالم زاده انصاری با تاکید براینکه کشت نهال‌های غیرمثمر در فضای سبز دزفول به حداقل ممکن کاهش یافته است، افزود: پیش از این تنها برای توسعه فضای سبز شهری به سرعت رشد گیاه توجه می‌شد و این موجب کشت نهال‌های غیرمثمر مانند آکالیپتوس و کنوکارپوس در سطح وسیع در دزفول شد.

وی ادامه داد: تغییر نگاه برای جایگزینی کشت نهال‌های مثمر به جای نهال‌های غیرمثمر در شهرداری دزفول ایجاد شده است تا علاوه بر سایه، امکان بهره گیری از میوه و ثمر آن نیز وجود داشته باشد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول بیان کرد: بیش از ۵۰ گونه گیاهان فضای سبز وجود دارد که ۹ گونه آن جزو گیاهان مثمر است.

وی افزود: مطالعه‌های متعددی توسط دانشکده کشاورزی، دانشگاه جندی شاپور و مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول پیرامون نهال‌هایی که بالاترین انطباق را با شرایط آب و هوایی این شهر دارند انجام شده و شهرداری دزفول از این مطالعات برای توسعه فضای سبز شهری بهره گرفته است.

کاشت ۲۰۰ هزار اصله درخت مثمر در دزفول

عالم زاده انصاری گفت: توت، انگور، نارنج، انجیر، سه پستان، انار، کنار و زیتون از جمله گیاهان مثمری هستند که در مطالعات انجام شده بالاترین سازگاری را با اقلیم گرم دزفول دارند.

وی افزود: ۲۰۰ هزار اصله نهال از سال گذشته تاکنون در بوستان‌ها، بلوارها و فضاهای سبز شهرداری دزفول کاشته شده که درصد بسیار اندکی از این تعداد گیاهان غیرمثمر بوده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول اظهار کرد: شهروندانی که تقاضای نهال از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول دارند نیز به آنها درختان مثمر داده می‌شود تا سهم درختان مثمر شهری از درختان غیرمثمر به مرور افزایش یابد.

 طرح کاشت یک میلیارد درخت براساس فرمان رهبر معظم انقلاب از اسفندماه ۱۴۰۱ در کشور آغاز شد؛ بر اساس این طرح قرار است یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ به مدت چهار سال در سراسر کشور کشاته شود.

بر اساس اعلام معاون وزیر جهاد کشاورزی، زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح مردمی در کشور تامین شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار