تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۷۳۵۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشارکت مردم در گسترش صلح و سازش
 رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: گسترش مشارکت‌های مردمی در امر صلح و سازش و کاهش جمعیت زندانیان از مهمترین برنامه‌های امسال معاونت توسعه حل اختلاف استان می‌باشد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: بی شک شورای حل اختلاف با اقدامات مثبت خود در حل منازعات و دعاوی مردم موثر بوده است و کارکرد اعضای شورای حل اختلاف یک هنری، مهارتی و حرفه‌ای بوده که از نظر ظرفیت‌های شخصی و رفتاری از چنان قابلیتی برخوردار هستند که هنگام وارد منازعه می‌شوند، با مهارت آن را به پایان می‌رسانند و باید با برنامه‌ریزی تلاش کرد تا سازش محوری جای خود را به حکم محوری ندهد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان می‌گوید: گسترش مشارکت‌های مردمی در امر صلح و سازش و کاهش جمعیت زندانیان از مهمترین برنامه‌های امسال معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان می‌باشد و همه باید در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ی داشته باشیم.

به گفته او رابطین شورا‌های حل اختلاف استان باید بصورت جدی و مستمر مشکلات مجتمع‌ها را رصد و پیگیری کنند و با هماهنگی رئیس دادگستری حوزه قضایی آن شهرستان، بر اساس ماده ۴۳ قانون شورا‌های حل اختلاف، مساعدت‌های لازم را از دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها جهت فراهم کردن امکانات برای این نهاد صورت بپذیرد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: علیرغم کمبود امکانات شورا‌های حل اختلاف، ولی اعضای آن بصورت جهادی و شبانه روزی فعالیت‌های چشمگیری در جهت صلح و سازش پرونده‌ها و همچنین کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها و دادسرا‌ها دارند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه با انتقاد از برخی مسئولان در رفع و حل و فصل مشکلات شورای حل اختلاف با توجه به اثرگذاری آن در ایجاد امنیت و آسایش در جامعه گفت: شورا‌های حل اختلاف با عملکرد بسیار خوبی که دارند، متاسفانه در برخی مواقع مورد بی مهری قرار می‌گیرند و نیاز هست مسئولان برای حل مشکلات و موانع این نهاد زمینه را برای تسهیل و حل مشکلات آن اقدامات لازم را انجام دهند.

او خواستار تعامل و همکاری بیشتر روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان با شورا‌های حل اختلاف شد و گفت: کارکرد بسیار اثرگذار شورا‌های حل اختلاف بر هیچکس پوشیده نیست و اگر شورا‌ها نبودند الان شاهد سیر افزایشی ورودی پرونده‌ها و موانعی برای دادگاه‌ها و دادسرا می‌شدیم و لازم است همکاران قضایی بخصوص روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها نگاه ویژه‌ی به این مجموعه داشته باشند و امکانات لازم را برای آن‌ها فراهم کنند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار