تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۲۷۳۵۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش‌سوزی ۱۲ کیلومتر از درختان حاشیه جاده شوش مهار شد
  رییس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش گفت: آتش‌سوزی عمدی با وسعت ۱۲ کیلومتر از زمین‌های کشاورزی و درختان حاشیه مسیر جاده شوش به اهواز پس از ۱۲ ساعت تلاش آتش‌نشانان مهار شد.

سیدمحمد موسوی  افزود: وقوع حریق عمدی در ۱۰ نقطه از زمین‌های کشاورزی در جاده شوش - اهواز و سرایت آن به درختان و مسیر جاده پس از ساعت‌ها تلاش در نهایت مهار و اقدام لازم برای لکه‌گیری و خنک‌سازی نیز انجام شد.

وی افزود: این حریق با وسعت حدود ۱۲ کیلومتر به صورت لکه‌ای از محدوده میدان ابوذر تا سه راهی هفت تپه ادامه داشت که با اقدام سریع آتش نشانان شوش و کرخه حریق مهار و از سرایت آن به سایر زمین‌های کشاورزی جلوگیری شد.

رییس آتش نشانی شوش ادامه داد: برخی از کشاورزان جهت آماده‌سازی مزارع خود برای کشت جدید کاه و کلش‌های زمین‌های خود را آتش می‌زنند که موجب خسارت‌های مادی و آسیب به طبیعت و محیط زیست می‌شود.

  طی هفته‌های اخیر با پایان فصل برداشت، آتش‌سوزی کاه و کلش مزارع به صورت تصاعدی در شوش افزایش یافته است و این در حالی است که به دلیل بارندگی‌های اخیر و وجود مراتع مستعد آتش‌سوزی و احتمال گسترده شدن آتش در مزارع و مراتع، هر گونه آتش زدن کاه و کلش ممنوع اعلام شده است.

به استناد ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع درصورت سرایت آتش از مزارع و باغات مجاور اراضی ملی، متخلف به ۲ ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار