تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۲۷۳۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ محموله گندم تولیدی خوزستان برای نخستین بار با قطار به سایر نقاط کشور ارسال شد
  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۲ محموله گندم تولیدی خوزستان برای نخستین بار در سه روز اخیر با قطار باری به سایر نقاط کشور ارسال شد.

امید جهان‌نژادیان  افزود: این ۲ محموله گندم به وزن یک هزار تُن از بارانداز سیلوی ۳۲ هزار تُنی شهید آذرپیکان اهواز بارگیری و با ۲۰ واگن ارسال شد.

وی با بیان اینکه هزینه حمل گندم با قطار در مقایسه با کامیون ۴۰ درصد کمتر و از ضریب امنیت بالایی نیز برخوردار است افزود: در صدد هستیم محموله های بیشتری با قطار به استان‌های نیازمند گندم ارسال کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰۰ هزار تُن گندم تولیدی خوزستان با نظارت شرکت بازرگانی دولتی ایران به سایر استان‌ها حمل شده است افزود: ارسال گندم تولیدی خوزستان با هدف جلوگیری از بروز آفات گندم در فضای باز و رساندن این محصول اساسی برای مصارف عمومی است.

جهان‌نژادیان اظهارکرد: استان خوزستان امسال حدود سه برابر نیاز خود گندم تولید خواهد کرد و نیاز است گندم مازاد بر نیاز به سایر استان‌های ارسال شود.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۹۰ هزار تُن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان گندمکار خوزستانی توسط ۱۰۶مرکز غله و تعاون روستایی با ۲۸درصد افزایش نسبت به این زمان در سال خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود خرید تضمینی گندم در استان برای نخستین بار در نیم قرن اخیر از ۱.۷ میلیون عبور کند.

بهبود دیمزارهای گندم، بارندگی به موقع و مناسب در فصل‌های زمستان و بهار، خنگی هوا در زمان باردهی خوشه‌ها و مبارزه با آفات از مهمترین عوامل افزایش تولید و خرید تضمینی گندم در خوزستان ارزیابی شده است.

امسال خوزستان برای پنجمین سال متوالی از نظر میزان خرید گندم تضمینی در جایگاه نخست کشوری قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی شده امسال با افزایش میزان تولید و خرید گندم در کشور، از میزان واردات این محصول اساسی کاسته شود. پارسال حدود ۱.۸میلیون تُن گندم از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار