تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۷۳۵۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوای ۶ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس ناسالم شد
 بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور امروز هوای یک شهرستان خوزستان در وضعیت ناسالم (قرمز) و هوای ۶ شهرستان ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

  بنا بر گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۲ امروز شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه‌ شهرستان مسجدسلیمان با شاخص ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب ناسالم یا قرمز اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، ایستگاه‌های ماهشهر ۱۲۲ میکروگرم، سوسنگرد ۱۰۳ میکروگرم، اهواز(پادادشهر) ۱۰۲ میکروگرم، اهواز (اداره کل) ۱۰۸ میکروگرم، شادگان ۱۰۶ میکروگرم، شوشتر ۱۲۷ میکروگرم و خرمشهر ۱۱۴ میکروگرم در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

همچنین هوای شهرستان‌های رامشیر، دزفول، حمیدیه، بهبهان و اندیمشک تا به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

روز گذشته هوای شهرهای رامهرمز، شوشتر، ماهشهر و مسجدسلیمان در وضعیت قرمز یعنی ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار