تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۷۳۵۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برنامه‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد خوزستان

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان گفت: فصل برنامه‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد استان در اوقات فراغت آغاز شده است.

 حجت الاسلام قاسم سمیری پیش از ظهر امروز دوشنبه در دومین جلسه شورای راهبردی کانون‌های مساجد خوزستان که با موضوع طرح غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: فصل برنامه‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد خوزستان در اوقات فراغت آغاز شده و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌هایی مناسب ویژه کودکان و نوجوانان در مساجد هستیم.

وی اضافه کرد: جلسه اول شورای راهبردی کانون‌های مساجد خوزستان به هدف ارائه پیشنهاد و نظر و ایده برگزار شد و این جلسه به منظور عملیاتی کردن موضوعاتی است که در این راستا تعدادی از نخبگان کانون‌های مساجد و استان را به عنوان کارشناس و متخصص برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و صاحب ایده و فکر دعوت کردیم تا از نظرات و پیشنهادات آنها برای هر چه بهتر برگزار کردن اوقات فراغت بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام سمیری با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد خوزستان فعال است و باید از این ظرفیت برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استفاده کنیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری بر توجه به مساجد به عنوان رکن و مرکزیت و فعال کردن پایگاه‌های قرآنی در مساجد تاکید دارند و شعار دولت نیز «نهضت بازگشت به مساجد» است و این نشان‌دهنده اهمیت به مساجد است.

وی با اشاره به اجرای طرح تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط»، تصریح کرد: در این طرح بر ضرورت تمرکز بر موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت، اهمیت تعریف کارویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان و ساماندهی فعالیت‌های ستاد در این حوزه و جریان‌سازی با تمرکز بر نشاط آفرینی و امیدآفرینی و زمینه‌سازی برای توسعه فعالیت کانون‌ها در تمام ایام سال تاکید شده است.

حجت الاسلام سمیری بر تدوین برنامه‌هایی جذاب و بانشاط با موضوعات متنوع و با در نظر گرفتن نیازهای اصلی مخاطبان (کودکان و نوجوانان) تاکید کرد و گفت: اصول تربیتی کودک و نوجوان باید مبنای عمل قرار گیرد، همچنین برنامه‌های تربیتی باید مستمر باشند تا با تعمیق و گسترش برنامه‌های تربیتی بتوانیم موج‌آفرینی و جریان‌سازی کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان بر ضرورت فعالیت پایگاه‌های قرآنی در مساجد و برنامه‌ریزی برای حضور اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان در شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان تاکید کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار