تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۷۳۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف ۲ شناور حامل کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس
  فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف ۲ فروند شناور تجاری حامل انواع نوشیدنی و پارچه قاچاق در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.

سردار لطفعلی پاکباز  افزود: ماموران دریابانی روز یکشنبه در راستای مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور و کنترل آبهای سرزمینی ، به ۲ فروند شناور تجاری مظنون شده و آنها را متوقف کردند.

وی گفت: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از شناورهای توقیف شده ۷ هزار و ۲۸۰ متر پارچه ، ۳۳ هزار و ۶۰۰ قوطی انواع نوشیدنی‌های انرژی زا ، ۱۴ هزار و ۴۰۰ قالب صابون ، ۷ هزار و ۲۰۰ قوطی کمپوت آناناس و ۲۱ هزار بسته پودر نوشیدنی کاپوچینو فاقد هرگونه اظهارنامه قانونی و اسناد گمرکی را کشف کردند.

سردار پاکباز اظهار کرد: در این ارتباط هشت متهم به قاچاق کالا بازداشت شدند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. وی ارزش محموله های کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال بیان کرد.

سال جاری دست کم ۲۶فروند شناور و لنج تجاری و باری حامل کالای قاچاق در محدوده آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق آبراهی و ساحلی خوزستان توقیف شدند.

جمعه گذشته نیز یک فروند شناور باری حامل ۲۰۰ دستگاه کولر گازی اسپیلت در آبهای ساحلی ماهشهر به ارزش ۱۲۰میلیارد ریال توقیف شد.

عمده کالاهای مکشوفه قاچاق ، کالاهای خانگی ، لوازم آشپزخانه ، لاستیک و انواع نوشیدنی‌ها هستند که در بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص امارات متحده عربی و کویت بارگیری می‌شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار