تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۷۳۵۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغال‌زایی در خوزستان با توسعه کشت گلخانه‌ای
استاندار خوزستان : توجه به توسعه کشت گلخانه‌ای علاوه بر ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران، به افزایش تولید منجر می‌شود.
  سیدعلی اکبر حسینی محراب در نشست شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: انجام آبیاری نوین و به کارگیری علم روز جهان، منجر به رشد تولید محصولات کشاورزی استان با هزینه کمتر خواهد شد.

اشتغال‌زایی در خوزستان با توسعه کشت گلخانه‌ای

وی بیان کرد: ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که انتظار داریم با ارائه یک الگوی کشت صحیح، این میزان در سال جاری به ۲۲ میلیون تن و سال بعد به ۳۰ میلیون تن برسد.

استاندار خوزستان گفت: امروز با وجود اینکه در بحث آب با کمبود مواجه هستیم، اما هیچ طرحی برای کشاورزان در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب نداریم و کشاورز ما بلاتکلیف است لذا پیشنهاد می‌کنم که بحث کشت گلخانه‌ای بیش از گذشته مدنظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی، شیلات و منابع طبیعی استان باید در زمینه کشت محصولات گلخانه‌ای برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا بتوانیم از این طریق به اشتغال‌زایی استان کمک کنیم.

حسینی محراب گفت: معتقدم که بخش کشاورزی استان باید به سمت کشت گلخانه‌ای تغییر جهت دهد، زیرا با آب کمتر، می‌توانیم تولیدات بیشتری داشته باشیم.

وی با تأکید بر پیگیری جدی مصوبات حاصل از جلسات اشتغال تصریح کرد: مدیران باید علاوه بر پیگیری مصوبات، در میدان عمل حضور مفیدی داشته و مسیر اشتغال جوانان را هموار کنند و تا زمانی که این امر محقق نشود جریان اشتغال در استان شکل نمی‌گیرد.

استاندار خوزستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت نیرو‌های جوان در اجرای امور بهره‌گیری کنند و با استفاده از دانش روز جهان به توسعه استان کمک کنند.

وی در پایان به اهمیت طرح آمایش سرزمینی اشاره کرد و افزود: باید جایگاه گردشکری، تولید، صنعت و همچنین کشاورزی در اقتصاد استان مشخص و برای آن یک برنامه اصولی داشته باشیم تا دستگاه‌های اجرایی بر اساس آن حرکت کنند.

گفتنی است میزان تعهد اشتغال استان خوزستان در سال جاری بیش از ۶۰ هزار شغل است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار