تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۳۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناگفته‌های مدیرعامل سابق تیم صنعت نفت از پشت‌پرده‌های این باشگاه
مدیرعامل سابق باشگاه صنعت نفت، گفت: برخی افراد در هیأت مدیره باشگاه صنعت نفت هستند که تیم را به ورطه سقوط کشاندند و حالا موفقیت تیم را در راه بقا به نام خود زده‌اند و با مظلوم‌نمایی در حال رقم زدن اقداماتی برای جریحه دار کردن احساسات عمومی هستند تا حضور خود در این باشگاه را تداوم بخشند.
ناگفته‌های مدیرعامل سابق تیم صنعت نفت از پشت‌پرده‌های این باشگاه

«احمد پارو» مدیرعامل سابق باشگاه صنعت نفت آبادان؛ امروز در آبادان، پس از تثبیت بقای صنعت نفت آبادان در لیگ برتر، واقعیت‌هایی را از مشکلات فصل اخیر این باشگاه بازگو کرد و ضمن عرض تبریک به کادر فنی، بازیکنان و هواداران با تعصب تیم صنعت نفت که در این شرایط سخت، موفق به حفظ سهمیه آبادان در لیگ برتر شدند، اظهار کرد: بنده قصد تقابل و پاسخگویی به مصاحبه‌ها را نداشتم و همان زمانی که بنده را برکنار کردند، نظر به شرایط تیم، صلاح دیدم که صحبتی در این خصوص صورت ندهم، اما با توجه به صحبت‌‎هایی که سرمربی اسبق تیم صنعت نفت و یکی از اعضای  هیأت مدیره در برخی رسانه‌ها صورت دادند، لازم دیدم که توضیحاتی در این خصوص صورت دهم.

وی با بیان اینکه هیأت مدیره باشگاه آن هماهنگی، صداقت و سلامت کار را در اختیار نداشت، گفت: نیاز بود که هیأت مدیره از افراد باتجربه، دلسوزی متشکل می‌شد که از پوست و گوشت این فوتبال باشند و شرایط شهر آبادان را لمس کرده باشند، نه اینکه برای کسب شهرت از لابی استفاده کرده و به عضویت این باشگاه در آیند.

مدیرعامل اسبق باشگاه صنعت نفت آبادان، با اشاره به سخنانی از سوی عضو هیأت مدیره این باشگاه مبنی بر اینکه این افراد عایدی از قِبَل حضور در هیأت مدیره این باشگاه نداشتند به میان آمده، تصریح کرد: صحیح است که عایدی ندارند، همانطور که سایر اعضای هیأت مدیره این باشگاه که به نوعی کارمند وزارتخانه نفت بودند، در سال‌های گذشته نیز عایدی نداشتند.

پارو در خصوص وجود مشکلاتی میان اعضای هیأت مدیره این باشگاه، افزود: مشکلات از جایی شروع شد که بحث انتخاب سرمربی تیم پیش آمد، با توجه به فهرستی که در ابتدای فصل توسط «رضائیان» سرپرست فعلی مدیرعاملی باشگاه تهیه شد تا بر اساس امتیازبندی و رتبه‌بندی میان گزینه‌ها سرمربی تیم انتخاب شود، عبدالله ویسی بالاترین امتیاز را به دست آورد و از ابتدا گزینه اول ما برای سرمربیگری صنعت نفت بود، اما یک عضو  هیأت مدیره از روز اول اصرار داشت که روی پیشنهاد ابراهیم قاسمپور؛ «رضا پرکاس» سرمربی تیم شود که رأی من در این خصوص منفی بود. حتی این عضو هیأت مدیره در جایی از آقای قاسمپور به عنوان اسطوره فوتبال آبادان یاد کرده بود، در حالی که وی در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص بزرگان فوتبال آبادان نظر دهد، اما فکر می‌کنم وی با این حرف فرار رو به جلو صورت داده و خواست که خود را در مسائل پیش آمده تبرئه کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه وجهه‌ای که در رسانه‌ها و فضای مجازی از این آقایان منعکس می‌شد، بسیار متفاوت است و وقتی از پیشکسوتان فوتبال تجلیل می‌کردند، اما در واقعیت به پیشکسوتان اجازه ورود در جمع‌ این باشگاه داده نمی‌شد و در مواقع لزوم با برخی پیشکسوتان خاص ارتباط برقرار می‌شد و سایرین نیز به جرگه نامحرمان می‌پیوستند.

پارو یادآور شد: در فرآیند انتخاب بازیکنان در آغاز فصل من عضو هیأت مدیره بودم و آقای کی‌شمس به عنوان مدیرعامل انجام وظیفه می‌کرد، کلیه بازیکنان توسط پرکاس و قاسمپور رصد و جذب می‌شدند و ما هیچگونه دخالتی در انتخاب بازیکن نداشتیم. بازیکنانی که انتخاب شده بودند کیفیت لازم را نداشتند و به نحوی به باشگاه تحمیل شدند، به گونه‌ای که هم آقای پرکاس، هم فیروز کریمی و هم تاوارس از جذب این بازیکنان ناراحت بودند.

وی در رابطه با مسائلی که عضو هیأت مدیره باشگاه مبنی بر عدم هماهنگی عنوان کرده است، گفت: درست است، وی می‌خواست در این باشگاه حکومت کرده و تمام حرفایش به کرسی بنشیند، اما با توجه به شرایط و موضوعاتی که بود، اجازه دخالت به آقایان را نمی‌دادم. بعضی از بازیکنان بزرگ تیم نیز با من تماس می‌گرفتند و عنوان می‌کردند که یک عضو هیأت مدیره با ما ارتباط می‌گیرد و شما را تخریب می‌کند، که من بازیکنان را به دوری جستن از این مسائل و پرداختن به موضوعات فنی باشگاه دعوت می‌کردم.

پارو خاطرنشان کرد: وقتی چنین افرادی در این شرایط بخواهند مدیرعامل را تخریب کرده و بذر نفاق در تیم بکارند، قائدتاً باعث می‌شود که بازیکنان نسبت به تعهدات خود دلسرد شده و مشکلات بعدی که تا مرز سقوط تیم پیش رفت، به‌وجود آید.

مدیرعامل سابق باشگاه صنعت نفت، با اذعان بر وجود مشکلاتی در بدنه اداری و مالی این باشگاه، عنوان کرد: قصد اصلاح این مسائل را داشتم که متأسفانه برخی از این افراد درون باشگاه منتسب به همین آقایان بوده و اجازه انجام این تغییراتی که به صلاح تیم بود را ندادند و همین مسائل در نهایت منجر به این شد که برخی آقایان به صورت شبانه جلسه‌ای در هتل کاروانسرا برگزار کرده و علیرغم میل باطنی برخی از افراد حاضر در این جلسه، رأی به برکناری من دهند و حتی در برخی محافل خصوصی شنیده شده که یک عضو هیأت مدیره از برکناری من ابراز خرسندی کرده و آن را اقدامی در راستای پیشبرد اهداف خود قلمداد کرده است.

وی افزود: حلقه مدیریتی باشگاه متوجه شده بود که این تغییر تنها به دلیل یک خصومت شخصی است، چرا که من اجازه دخالت این افراد را نمی‌دادم و آن افرادی که در سیستم باشگاه حضور داشتند و خبرها را با همکاری عضو هیأت مدیره در فضای مجازی منتشر می‌کردند نیز بیشتر به این مسائل دامن زده و باشگاه را به شرایط بحرانی کشاندند. فعالان این حوزه به من اعلام می‌کردند که این عضو هیأت مدیره در تماس با ما خواستار تخریب شما شده و اخبار داخلی باشگاه را منعکس می‌کند.

مدیرعامل سابق باشگاه صنعت نفت، در خصوص فرآیند جذب بازیکنان خارجی در نیم فصل که انتقادات بسیاری در پی داشت، یادآور شد: بازیکن عراقی در دوره آقای پرکاس در فهرست این مربی بود، «سینا مریدی» و «احسان مرادیان» نیز در زمان من خواستار رضایتنامه بودند که با اصرار عضو هیأت مدیره باشگاه صنعت نفت همراه بود، من با توجه به نیاز تیم به این بازیکنان اجازه جدایی به آنان ندادم، اما پس از برکناری من مربی را متقاعد کردند و در اقدامی کاملاً غیر فنی رضایتنامه این دو بازیکن صادر شد و هر دو در نیم فصل از تیم جدا شدند در حالی که صنعت نفت  فقط «فرزین گروسیان» را در درون دروازه داشت و دو دروازه‌بان دیگر از تجربه کافی برخوردار نبودند، اگر گروسیان مصدوم می‌شد در آن شرایط که تیم نیاز به امتیاز داشت، مشخص نبود آیا موفقیتی کسب می‌شد که امروز آقایان بخواهند به آن افتخار کنند؟

وی در خصوص جذب ناموفق بازیکن ایرانی-کویتی صنعت نفت که باد انتقاد را به سمت این باشگاه بابت جذب این بازیکن بی کیفیت روانه کرد، گفت: این انتقال با پیگیری و پافشاری یک عضو هیأت مدیره باشگاه صنعت نفت صورت پذیرفت و خود او کارهای مربوط به اقامت و جذب وی را انجام داد و با مدیر برنامه های این بازیکن به توافق رسید.

پارو عنوان کرد: در خصوص جذب بازیکن صربستانی نیز، شخص آقای رضائیان این شجاعت را داشت و در رسانه ملی جذب این بازیکن را بر عهده گرفت و عنوان کرد که این اقدام اشتباه بود و این اشتباهات نیز در همه جای دنیا رخ می‌دهد، اما آقایان با مدیریت فضای مجازی و با ارتباط گرفتن با صفحات هواداری توسط افراد منتسب به خود، تلاش کردند که من را در مسئله جذب این بازیکن مقصر قلمداد کنند.

مدیرعامل سابق باشگاه صنعت نفت، گفت: به‌طور کلی هیأت مدیره ما نیاز داشت تا افراد پخته، موجه و با تجربه‌تر را در خود جای دهد که با فوتبال آبادان آشنایی داشته باشند، نه اینکه به واسطه مطالعه چند ساعته بخواهند با لابی وارد این باشگاه شده، در این فوتبال مدیریت کرده و از قِبَل آن شهرت و محبوبیت کسب کنند. فوتبال آبادان دارای افرادی است که از لحاظ فنی بسیار قوی، بابرنامه‌تر و دلسوزانه تر عمل می‌کنند و اگر حضور ایشان میسر می‌شد، تیم این حجم از فشار و استرس را به بازیکنان و هواداران خود تحمیل نمی‌کرد و دست کم می‌توانست جایگاه مناسب تری را در فصل اخیر به دست آورد.

پارو خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که منجر به برکناری من و خصومت شخصی این آقایان با من شد، این بود که قصد داشتند که به نحوی نشان دهند که مدیران آبادانی قدرت اداره این باشگاه را ندارند، کدام مدیری تا کنون در عرض سه ماه برکنار شده، در حالی که سرپرستان این باشگاه دست کم شش ماه برای فعالیت آزمایشی زمان در اختیار دارند. متأسفانه، مشکلاتی در حیطه اداری و مالی باشگاه وجود داشت که اجازه اصلاح آن را به من نمی‌داند، افرادی وابسته به این آقایان در باشگاه وجود داشته و هنوز هم هستند که مشکلات زیادی برای تیم به وجود آورده‌اند، اما اجازه تغییر این افراد را به من نمی‌دادند و با حضور این افراد قصد داشتند افکار خود را پیش ببرند که من صلاح نمی‌دیدم این برخوردها در باشگاه وجود داشته باشد.

وی افزود: این عضو هیأت مدیره افرادی را در باشگاه حفظ کرده بودند که در مواقع لزوم، برخی مسائل را در فضای مجازی به سود آنها مدیریت کنند. این قبیل مدیران، به صورت آمرانه با مجموعه رفتار می‌کردند و بر این باور بوند که تهران تمام امور باشگاه را در اختیار دارد و دستورات از آنجا صادر می‌شود. آنها نظرات مدیرعامل را به کار نمی‌گرفتند و تنها در جلسات صوری قصد داشتند مسائل را عنوان و رفع و رجوع کنند.

مدیرعامل سابق باشگاه صنعت نفت اظهار کرد: خود این آقایان تیم را به ورطه سقوط کشاندند و حالا موفقیت تیم را در راه بقا، به نام خود زده‌اند و با مظلوم‌نمایی در حال رقم زدن اقداماتی برای جریحه دار کردن احساسات عمومی هستند تا حضور خود در این باشگاه را تداوم بخشند که برای این کار توپ را در زمین هواداران انداخته‌اند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار