تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۷۳۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس میراث ‌فرهنگی اهواز عنوان کرد
آثار ثبت ‌ملی اهواز محرک توسعه بافت تاریخی
 رییس میراث ‌فرهنگی اهواز گفت: آثار ثبت ‌ملی اهواز از قابلیت بسیار مناسبی برای احیا با انواع کاربری‌های گردشگری فرهنگی برخوردارند و می‌توان از آن‌ها به ‌عنوان طرح‌های محرک توسعه در بافت تاریخی بهره برد.

 تبار قریب در حاشیه برگزاری نمایشگاه «کروکی تاریخ» اظهار کرد: آثار ثبت‌ ملی به دلیل ارزش‌های تاریخی، معماری و فرهنگی و نیز قرارگیری در نقاط مختلف سطح شهر از قابلیت بسیار مناسبی برای احیا با انواع کاربری‌های گردشگری فرهنگی برخوردارند و می‌توان از آن‌ها به‌ عنوان طرح‌های محرک توسعه در بافت تاریخی بهره برد.

وی اضافه کرد: این اتفاق، حضور و مشارکت بخش‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، فعالان و ورود جدی جامعه محلی را می‌طلبد.

نمایشگاه کروکی آثار تاریخی ثبت‌ملی اهواز به مناسبت هفته میراث ‌فرهنگی به مدت یک هفته در اهواز برپا شد. در این نمایشگاه ۴۰ اثر کروکی از ۱۰ دانشجو و استاد معماری از مؤسسه جهاد دانشگاهی خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده فنی دختران چمران اهواز و دانشگاه پیام‌نور اهواز به نمایش عمومی درآمد.

هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی هر چه بیشتر ظرفیت بافت و بناهای تاریخی به ویژه آثار ثبت‌ ملی اهواز و توجه به حفاظت و احیای بناهای پیش‌گفته اعلام شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار