تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۷۳۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان مرکز خوزستان: دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در حمایت از زندانیان عمل کنند
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان باید به وظایف خود در حمایت از زندانیان به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی عمل کنند.

 صادق جعفری چگنی روز شنبه در همایش "حس خوب زندگی" در سالن اجتماعات آیت‌الله خامنه‌ای مجتمع فجر تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید سهم خود را که قانون مقرر کرده برای حمایت از مددجویان زندانی و خانواده‌های آنان پرداخت کنند تا از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

وی به این سخن امام راحل که "زندان‌ها را باید به دانشگاه تبدیل کنیم" اشاره کرد و افزود: بدون حمایت مادی و معنوی از مددجویان و خانواده‌های آنان ، زندانیان دچار آسیب‌های اجتماعی می‌‍شوند و این آسیب‌ها به جامعه منتقل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان(اهواز) در ادامه با قدردانی از خیران نیک اندیش که در این مسیر کمک حال مددجویان و خانواده‌های آنان بوده‌اند اظهارکرد: باید حمایت‌های دولتی نیز در این مسیر انجام شود تا کمبودهاو نواقص برطرف شود.

جعفری چگنی در ادامه از استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت در استان خواست، دستگاه‌های اجرایی، اداری و فرهنگی استان را مکلف و موظف کند به انجمن حمایت از زندانیان خوزستان کمک کنند.

زندگی را با دست خود سخت نکنیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در این همایش اجتماعی که جمعی از خانواده‌های مددجویان زندانی و مسئولان قضایی استان حضور داشتند با بیان اینکه خانواده کانون سعادت است و اسلام به خانواده توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد افزود:ما با سخت‌گیری بی‌مورد ، با دست خود زندگی را سخت می کنیم در حالی که در اسلام اصل بر آسان‌گیری به خصوص در ازدواج است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد با ابراز خرسندی از برگزاری این آیین که در آن ۱۶ زوج جوان از خانواده‌های زندانی به خانه بخت می‌روند افزود:بر خلاف تصور عمومی که " باید وضعیت اقتصادی در وضعیت عالی باشد تا ازدواج صورت گیرد" ،پیامبر اسلام(ص) تاکید دارند که با توکل بر خدا و امید به گشودن رزق و روزی از جانب خداوند ، حتی در فقر باید ازدواج کرد.

وی دوری از برخی آموزه‌های دینی و الهی را یکی از مشکلات جامعه ما بیان کرد و افزود: باید به جوان امید داد تا با تشکیل خانواده، زندگی سعادت‌مندی داشته باشد هرچند در ذات زندگی اجتماعی و خانوادگی، مشکلات و سختی‌ها وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه افزود: اگر به باورهای اسلامی و الهی ایمان داشته باشیم و زندگی را بر خود و دیگران سخت نکنیم بسیاری از مشکلات اجتماعی جوانان حل می‌شود و خانواده‌ها به آرامش می‌رسند.

کمک ۸۰میلیارد ریالی خیران خوزستانی به مددجویان و خانواده‌های آنان

مدیرکل زندان‌های خوزستان در این همایش با گرامی‌داشت "پنجم خرداد روز ملی حمایت از خانواده زندانیان "از کمک ۸۰میلیارد ریالی خیران خوزستانی به مددجویان زندانی و خانواده‌های آنان در سال گذشته خبر داد.

غلامرضا روشان با قدردانی از خیران نیک‌اندیش که به صورت مستمر و به عنوان یک وظیفه دینی و ملی، یاری‌گر خانواده‌های زندانیان و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده‌اند افزود: امروز با کمک خیران شاهد ازدواج ۱۶ زوج جوان از فرزندان زندانیان و تهیه جهیزیه برای آنان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد امسال نیز خیران نیک اندیش با حمایت از انجمن حمایت از زندانیان خوزستان ، در تحقق گره‌گشایی از مشکلات خانواده‌های زندانیان ، یاریگر مجموعه اداره کل زندان‌های خوزستان ، ستاد دیه و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد باشند.

 در این آیین خطبه عقد یکی از زوج‌های جوان توسط نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز جاری شد.

همچنین خیران نیکوکار در این آیین به هر یک از زوج ها مبلغ ۲۰میلیون ریال اهدا شد.

پایان بخش این آیین ، اهدای ۵۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های مددجویان و رونمایی از ۱۶دست جهیزیه به نوعروسان بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار