تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۷۳۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علت آتش‌سوزی در جنگل کوپال غیزانیه در حال بررسی است
  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهواز گفت: علت و میزان مساحت آتش سوزی در جنگل کوپال بخش غیزانیه شهرستان اهواز از سوی یگان حفاظت این اداره در دست بررسی است.

امین عبادی بیان کرد: عصر پنجشنبه هفته گذشته آتش سوزی در جنگل کوپال بخش غیزانیه شهرستان اهواز رخ داد که آتش نشانان شرکت نفت و گاز مارون با کمک مردم منطقه این آتش سوزی را مهار کردند، به‌دلیل باد شدیدی که می‌وزید خاموش کردن حریق دشوار بود و تا نیمه‌های شب به طول انجامید.

وی گفت: کارشناسان منابع طبیعی و یگان حفاظت محیط زیست اهواز در حال بررسی هستند تا علت آتش گرفتن این جنگل مشخص شود، هنوز مساحتی که در این جنگل دچار آتش سوزی شده مشخص نشده است.

عبادی ادامه‌داد: پارسال آتش سوزی‌های موردی در جنگل ها و مراتع شهرستان اهواز رخ داد اما امسال به‌دلیل اینکه بارندگی زیاد بوده و علفزار بیشتری رشد کرده، آتش سوزی‌ها در تابستان امسال بیشتر خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اهواز با بیان اینکه ۴۸ هزار هکتار جنگل در اهواز وجود دارد افزود: آتش سوزی‌هایی که در جنگل ها و مراتع رخ می‌دهد بیشتر بر اثر عامل انسانی است و نیاز به فرهنگ سازی بیشتری در این بخش است.

وی ادامه داد: علت آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها دلایل مختلفی دارند، این آتش‌سوزی‌ها ممکن است به صورت عمدی و یا بر اثر باقی مانده زباله‌ها و یا آتش گرفتن علفزارها بر اثر گرما باشد.

طبق گفته سرپرست HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ظهر روز پنجشنبه هفته گذشته یک فقره آتش سوزی در جنگل های شاخ کوپال، حدفاصل مجتمع صنعتی کوپال و مارون یک رخ داد که توسط آتش نشانان این شرکت مهار شد.

وی مساحت آتش سوزی در این جنگل را ۱۲۰ هکتار بیان کرد.

بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز ۸۰ روستا یکی از بزرگترین بخش‌های کشور است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار