تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۷۳۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۱۵ هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و درمان : دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته ۱۵ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های مراکز درمانی و بیمارستانی کشور اضافه کرده است.
  سیدحمید جمال‌الدینی شنبه در آیین احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شادگان گفت : وزارت بهداشت و درمان تکمیل و توسعه تخت‌های بیمارستانی را در اولویت قرار داد و در ۲سال گذشته، ۱۵هزار تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.

افزایش ۱۵ هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور

وی افزود: عملیات احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شادگان امروز نیز با هدف ادامه زنجیره زیرساخت‌های بیمارستانی و درمانی کشور آغاز شد تا مردم این شهرستان بخصوص مناطق محروم آن از خدمات درمانی بهره بیشتری ببرند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: وزارت مسکن و شهرسازی مجری این پروژه است که امیدواریم با اختصاص به موقع بودجه در ۲ سال که زمان مشخص آن است بهره‌برداری و در اختیار مردم شریف شادگان قرار گیرد.

جمال‌الدینی بیان کرد: استاندارد واحدی در نقشه‌ها و تجهیزات ساخت مراکز درمانی و بیمارستانی در کشور وجود دارد تا مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم دسترسی به امکانات مشابه استان‌های بیشتر توسعه‌یافته داشته باشند و خدمات مطلوبی را دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به بومی‌گزینی در سنجش رشته‌های سلامت گفت: ۳۰ درصد از ظرفیت نظام پذیرش در بخش رشته‌های حوزه سلامت به نیرو‌های بومی تعلق می‌گیرد و امیدواریم با تدبیر مجلس شورای اسلامی این زنجیره که از سال گذشته آغاز شده تربیت، تحصیل و ارائه خدمت تکمیل شود.

وی اظهارکرد: با اجرایی شدن طرح سلامت و پزشک خانواده در کشور و با حضور مراقبین فعال سعی داریم افراد در معرض خطر را شناسایی کنیم تا اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد، کاهش ریسک‌های پرخطر از دیگر الویت‌های وزارت بهداشت و درمان است.

عملیات احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شادگان با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان، استاندار خوزستان و مسئولان محلی شنبه آغاز شد.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار