تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۷۳۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی دو طرح زیرساختی فناوری اطلاعات در مناطق نفتخیز جنوب
آیین رونمایی و راه اندازی خودرو‌های جدید فرماندهی عملیات بحران مناطق نفتخیز جنوب و ارتباطات رادیویی ۲۵ دکل حفاری برگزار شد.
  مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در دنیای معاصر مقوله اطلاعات و ارتباطات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا جائیکه پیشرفت‌های جهان امروز بدون این مفهوم به هیچ وجه قابل تصور نخواهد بود، لذا در مناطق نفت خیز جنوب به دلیل گستردگی و تنوع فعالیت‌ها بشدت نیازمند ارتقا و روزآمدی در این حوزه هستیم.

راه اندازی دو پروژه زیرساختی فناوری اطلاعات در مناطق نفتخیز جنوب

مهندس دانشی با تاکید بر این نکته که در خصوص ایده پردازی و نوآوری هرگز نمی‌بایست به این مقدار اکتفا کرد، و متوقف شد اشاره کرد: انتظار داریم این روند با مدنظر قرار دادن خلاقیت، نوآوری و طراحی در مقیاس و معیار جهانی ادامه یابد تا با به دست گرفتن ابتکار عمل بتوانیم این دستاورد را تبدیل به الگویی جهت بهبود فرآیند‌های بخش‌های مختلف فنی و مهندسی نمائیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهمیت و ضرورت به انجام رساندن طرح شبکه داخلی تلویزیونی مناطق بر بستر فیبر نوری (FTTH) از مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواست در زمینه ارتباطات با اقصا نقاط حوزه نظارتی مناطق نفتخیز جنوب توانمندی خود را با قید ایمن سازی خطوط ارتباطی به حد اعلای ممکن برسانند؛ و در این زمینه از طرف خود و مدیر مالی این وعده را داد که از هرگونه پشتیبانی دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت راهبری، برنامه ریزی و نگهداشت دستاورد‌ها در طول زمان افزود: با بروز رسانی، ارتقا و نگهداشت بهینه سامانه‌ها به پیشرفت و تحول سازمان به لحاظ اقتصادی و فنی مدد خواهیم رساند.

در ادامه رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: خودرو‌های فرماندهی بحران مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی روز دنیا می‌باشند، و طراحی تمامی جزئیات اعم از آنتن و طراحی اتاق فرماندهی خودرو توسط کارشناسان توانمند فاوای مناطق انجام شد.

عباس رضایی اظهار داشت: ارتباطات ماهواره‌ای تعداد قابل توجهی از دکل‌های حفاری با انجام مطالعات مهندسی و طراحی کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات بصورت رادیوئی تبدیل شده است؛ که این موضوع علاوه بر صرفه جویی قابل توجه اقتصادی، موجب افزایش سرعت، کیفیت و امنیت درانتقال اطلاعات گردید بطوری که دسترسی مناطق عملیاتی به مراکز تصمیم گیری تسهیل پیدا کرد.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار