تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۷۳۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حزباوی با انتقال به قطر حیف شد/ سود فولاد به چه قیمت؟
اولین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان معتقد است اکنون زمان مناسب برای انتقال محمدامین حزباوی به فوتبال حوزه خلیج فارس نبود.
حزباوی با انتقال به قطر حیف شد/ سود فولاد به چه قیمت؟


سیاوش بختیاری‌زاده در خصوص انتقال بزرگ محمدامین حزباوی به السد قطر، اظهار کرد: سال‌ها است که مدارس فوتبال خوزستان تلاش می‌کنند تا استعدادهایی که کشف می‌شوند را به آکادمی فولاد انتقال دهند تا با نام این آکادمی در فوتبال ایران مطرح شوند. جوانی مثل امین حزباوی خروجی تمامی این مدارس و کمیته مربیان مظلوم و گمنام فوتبال خوزستان است که کشف و بزرگ می‌شود تا نشان دهد فوتبال خوزستان هنوز می‌تواند فوتبالیست‌های بزرگی را به فوتبال ملی معرفی کند.

انتقال برادران حردانی در قبال جذب بازیکنان پا به سن گذاشته

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته صابر و سعادت حردانی را با ۱۹ و ۲۰ سال سن از باشگاه فولاد و استان خوزستان خارج می‌کنیم و بعد در تیم فوتبال بازیکنانی پا به سن گذاشته از باشگاه‌های پایتخت جذب باشگاه فولاد می‌شوند. البته من از بازیکنانی که در سایر تیم‌ها به خوزستان می‌آیند و لباس تیم‌های خوزستانی را به تن می‌کنند و برای فوتبال این استان زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم اما وقتی به مدیریت تیم‌داری در باشگاه‌های خوزستانی نگاه می‌کنم جای تعجب است که کدام عقل سلیمی حاضر است برادران حردانی را به باشگاه‌های دیگر بدهد و بعد بازیکنان بالای ۳۰ سال و پا به سن گذاشته با قراردادهای چندمیلیاردی جذب کند. در نقل و انتقالات سال‌های گذشته فولاد که پنجره آن بعد از مدت‌ها باز شده بود شاهد جذب بازیکنان غیربومی بودیم که آنچنان به کار این باشگاه نیامدند.

فیروز کریمی با دیدن امکانات فولاد دو دستی به سر خود زد

این پیشکسوت فوتبال خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه فولاد در لیگ بیست ودوم نتوانست انتظارات را برآورده کند باید به فکر تقویت این باشند و نه این که راحت داشته های خود را از دست بدهد. چرا فولاد نباید با این همه هزینه و امکانات بی‌نظیر جزو سه تیم بالای جدول نباشد؟ در گذشته فیروز کریمی را به عنوان میهمان به باشگاه فولاد بردم و وقتی امکانات این باشگاه را دید روی زمین نشست و دو دستی بر سر خود زد و با خنده گفت باشگاه بایرمونیخ هم امکانات باشگاه فولاد را ندارد.

حزباوی با انتقال به قطر حیف شد/ سود فولاد به چه قیمت؟

حزباوی باید به باشگاه‌های اروپایی می‌رفت نه حوزه خلیج فارس

وی خاطرنشان کرد: پس وقتی چنین امکانات و حمایت مالی و همچنین مدیرعاملی به اسم آقای ابراهیمی در شرکت فولاد وجود دارد و این باشگاه یک هیات مدیره صد درصد بومی دارد، چه نیازی است که امین حزباوی پدیده و استعداد ناب فوتبال ایران و فولاد خوزستان را به کشورهای حوزه خلیج فارس بفروشیم؟ چرا حزباوی‌ را یکی، دو سال دیگر در فولاد نگه نداشتند؟ به نظر من باید او را دو سال دیگر با تجربه بیشتر و بهتر آن هم به بهترین و قوی‌ترین تیم‌های اروپایی، انتقال می‌دادند.

قایدی بعد از برگشت از امارات مجددا در ایران احیا شد

بخیتاری‌زاده افزود: باشگاه فولاد می‌توانست فعلا از حزباوی استفاده کند و بعد با قیمتی بالاتر از قیمت موجود او را به یک باشگاه اروپایی بفروشد و من معتقدم اکنون اصلاً زمان انتقال حزباوی به تیم السد قطر نبود. از فدراسیون فوتبال که حاشیه‌های زیادی هم دارد خواهش می‌کنم اجازه ندهد هیچ استعداد زیر ۲۷ سالی از کشور خارج شود. این بازیکنان سرمایه‌های فوتبال ایران هستند و می‌خواهم بدانم کدام فوتبالیست ایرانی در این سن به فوتبال حوزه خلیج فارس رفت و بعد هم با قدرت برگشت؟ مهدی قایدی وقتی از فوتبال حوزه خلیج فارس (شباب الاهلی) مجددا به استقلال برگشت در این تیم پایتخت جایگاهی نداشت و در لیگ برتر ایران احیا شد و امروز یکی از ستاره‌های فوتبال است.

سود انتقال حزباوی به قطر به چه قیمت؟

بختیاری‌زاده گفت: حق فولاد و فوتبال خوزستان این بود که از امین حزباوی به عنوان یک جوان کم‌تجربه و خام و البته پر از استعداد و برخاسته از دل زمین‌های خاکی خوزستان بیشتر از این استفاده می‌کرد. درست است می‌گویند این انتقال سود کلانی برای باشگاه فولاد داشت اما این سود به چه قیمت؟ آیا طی ۲۵ سال گذشته که باشگاه فولاد در فوتبال ایران شاغل است نیاز مالی پیدا کرده بود که اکنون به این انتقال کارشناسی نشده نیاز مبرم داشت؟ مگر کارگرانی که در شرکت فولاد پای کوره‌ها آن همه زحمت می‌کشند گذاشتند تیم فولاد حتی یک دقیقه نیاز مالی پیدا کند؟ به نظر من امین حزباوی حتی اگر ۱۰ میلیون دلار هم فروخته می‌شد، به این پول نیازی نداشت. من فکر می‌کنم باشگاهی که طی ۲۵ سال گذشته هیچ زمانی به پول نیاز نداشته باشگاه فولاد خوزستان بوده است.

حزباوی با انتقال به قطر حیف شد/ سود فولاد به چه قیمت؟

حزباوی با این انتقال حیف شد

اولین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: واقعا نمی‌دانم چه کسانی الان از این انتقال خوشحال هستند و من معتقدم حزباوی حیف شد و به نظر من نه ۵ سال بلکه اگر ۲ سال دیگر به فوتبال ایران برگردد هرگز امین حزباوی نخواهد بود که امروز او را اینقدر در اوج می‌بینیم. هر چند آرزو می‌کنم او بتواند پله‌های ترقی فوتبال را به خوبی طی کند و او را در بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی ببینم. اما باز هم تاکید می‌کنم این انتقال اصلا خوب نبود و آینده خوبی را چه برای فولاد و چه برای امین حزباوی متصور نیستم. او باید به یکی از باشگاه‌های بزرگ اروپا می‌رفت، آن هم نه در این زمان طی دو، سه سال آینده.

عذرخواهی از عنایتی

پیشکسوت فوتبال خوزستان در ادامه با عذرخواهی از رضا عنایتی گفت: من در مصاحبه‌ای اعلام کرده بودم که عنایتی بعد از جدایی از نفت مسجدسلیمان سه، چهار میلیارد تومان از این باشگاه گرفت اما با تحقیقاتی که داشتم متوجه شدم که او تنها ۳۰۰ میلیون دریافت کرده است و از همین جا لازم می‌دانم از این مربی عذرخواهی کنم.

وی همچنین با تبریک صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر و بقای نفت آبادان در لیگ برتر و خلیج فارس در لیگ یک کشور عنوان کرد: باید از تک‌تک تماشاگرانی که هفته گذشته برای بازی استقلال خوزستان و آرمان گهر به استادیوم غدیر آمدند و با حمایت همه جانبه خود در نهایت باعث صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر شدند تشکر کنم. همه رسانه‌ها و مردم در این مدت دین خود را به فوتبال خوزستان ادا کردند اما خواهشم این است که با توجه به بازی حساس فولاد نوین و داماش گیلان در اهواز از هواداران فوتبال خوزستانی می‌خواهم که این تیم را هم در بازی پلی‌آف برای صعود به لیگ یک کشور تنها نگذارند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار