تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۷۳۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم کاهش آلودگی صنایع مستقر در شهر اهواز
لزوم کاهش آلودگی صنایع مستقر در شهر اهواز
آلودگی رودخانه کارون در شهر اهواز

  سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: صنایع مهمی در حوزه شهری اهواز قرار دارد که باید با تلاش و جدیت بیشتری در حوزه نظارت باعث کاهش آلودگی آنها شویم زیرا آلودگی‌های ایجاد شده سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت و حرکت در این بخش باید به سمت رفع آلودگی و توجه به افزایش مسئولیت‌های اجتماعی باشد.

داوود میرشکار در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر اهواز اظهار کرد: بسیاری از مشکلات حوزه شهری در بخش محیط زیست را می‌توان با توان علمی و بهره‌گیری از جوانان نخبه و فعال در پارک علم و فناوری بر طرف کرد.

 وی ادامه داد: ظرفیت خوب و توان علمی بالایی در این مراکز وجود دارد که با ارائه راهکارهای به روز و نو باعث کاهش آلودگی هوا و رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه شهری خواهد شد.

میرشکار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آموزش اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برنامه مدیریت شهری جای آموزش خالی است، در حالی که ما می‌توانیم با یک آموزش موثر برای همه رده‌های سنی بسیاری از مسائل و مشکلات در حوزه پسماند و شهرنشینی را آموزش دهیم و فرهنگ‌سازی کنیم.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از مسئولان شورای شهر خواست که در برنامه‌های کاری شهری توجه خاصی به مقوله آموزش داشته باشند.

وی همچنین به موضوع حمل و نقل اشاره کرد و گفت: صندوق ملی محیط زیست می‌تواند با ارائه مطالعات دقیق در حوزه نوسازی حمل و نقل شهری مشارکت داشته باشد.

وی گفت: صنایع مهمی در حوزه شهری اهواز قرار دارد که باید با تلاش و جدیت بیشتری در حوزه نظارت باعث کاهش آلودگی آنها شویم زیرا آلودگی‌های ایجاد شده سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت و حرکت در این بخش باید به سمت رفع آلودگی و توجه به افزایش مسئولیت‌های اجتماعی باشد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از مسئولان شورای شهر اهواز خواست که به عنوان همکار در کنار محیط زیست در راستای کاهش آلودگی‌های آلودگی‌های و افزایش سرانه فضای سبز مشارکت کنند.

در این دیدار سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز گزارشی از وضعیت کلانشهر اهواز ارائه کرد و گفت: اهواز از لحاظ وسعت جزو پنج شهر و از لحاظ جمعیت جزو هشت  کلانشهر کشور محسوب می‌شود که به خاطر وسعت و حاشیه‌نشینی این شهر با مشکلات زیادی در حوزه محیط زیست روبه‌رو است.

وی از مسئولان اداره‌کل حفاظت محیط زیست درخواست کرد که با مشارکت با دفتر معاونت امور عمرانی استانداری، مطالبه‌گری جدی در حوزه تکمیل پروژه کمربند سبز شهر اهواز داشته باشند.

وی به موضوع نیازهای شهری در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۱۲۰ اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل اضافه شده و نیاز است با تقویت این بخش اتوبوس‌های جدیدی در خدمت مردم قرار گیرد که باعث کاهش چشمگیر آلودگی در بخش حمل و نقل خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار