تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۷۳۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:
تغییر مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در شلمچه به مصلحت نیست
 نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: در چندین سال گذشته مردم در مسیر فعلی اقدام به برپایی مواکب اربعین حسینی می‌کنند و مصلحت نیست مسیر زائران در شلمچه تغییر کند.

  حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد چهارشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی در موقعیت موکب امیدیه در شلمچه اظهارکرد: مسئولان زمینه را به گونه‌ای فراهم کنند تا خدمت رسانی به زائران اربعین بر اساس نظرات تخصصی محلی و موکب داران انجام شود.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند هزینه هایی که برای جابجایی مواکب حسینی و تغییر مسیر زائران پیش بینی کرده بود را صرف بهبود زیرساخت های شهری خرمشهر کند.

حجت الاسلام موسوی‌فرد ادامه داد: به مصلحت نیست مسیر زائران را تغییر دهیم و اگر این کار انجام شود زائران از آن استقبال نمی‌کنند.

وی بر مردمی برگزار کردن مراسم استقبال از زائران اربعین حسینی در استان خوزستان تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدماتی و دولتی، زیرساخت و امکانات لازم در اختیار مواکب حسینی قرار دهند.

به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار خرمشهر در این نشست گفت: نسبت به سالهای گذشته در بخش زیرساخت آب و برق کارهای خوبی انجام شده است ولی با توجه به شرایط آب و هوایی، همچنان به افزایش امکانات در مسیر پیاده‌روی اربعین در شلمچه نیاز است.

نادر عمیدزاده گفت: اربعین حسینی توسط مردم برگزار و باید همه امکانات در اختیار مواکب قرار گیرد تا برای زائران زیرساخت‌هایی از جمله سرویس بهداشتی و حمام ایجاد کنند.

وی افزود: برخی از زائران از اول صفر به عتبات عالیات عراق مشرف می‌شوند و تا آن موقع باید زیرساخت‌های خدمت رسانی به زائران مانند پارکینگ و مه‌پاش آماده شود.

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان در این نشست با اشاره به اینکه پنج هزار میلیارد ریال طرح و پروژه در مسیرهای اربعین حسینی استان خوزستان در نظر گرفته شده است افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبارات در بخش های بهسازی، ایمن سازی و روکش آسفالت، ایجاد سایه بان، مه‌پاش و سرویس بهداشتی در گذرگاه‌های اربعین شلمچه و چذابه هزینه می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در این نشست با بررسی نقاط قوت و ضعیف ایام اربعین در سال گذشته خاطر نشان کرد: چهار بانده شدن محور اهواز به خرمشهر امسال در فاز اجرا قرار می گیرد.

محمد خانچی افزود: در مرحله نخست سه هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت و سازمان منطقه آزاد اروند در اجرای این طرح همکاری خواهد کرد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ سفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار