تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۷۳۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح سوال و یا تذکر شورای شهر اهواز به معنی پایان کار شهردار نیست/ یک عضو شورا استعفا داد
 عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: رسانه ها و افکار عمومی توجه داشته باشند که هرگونه تذکر یا طرح سوال از شهردار را به معنی پایان عمر مدیریت شهری در اهواز ربط ندهند.

احمد سراج روز چهارشنبه در نشست یکصد و چهاردهمین نشست شورای اسلامی شهر اهواز در محل این شورا با اشاره به طرح سوال اعضای شورا از شهردار گفت: هرچند که مخاطب تذکر شورا از جانب ریاست شورا به شهردار یک مسیر قانونی است اما در بسیاری از موارد ، مخاطب مستقیم این تذکر شخص شهردار نیست.

وی افزود: شهرداری چارت و سازمان‌هایی دارد که به صورت هیات مدیره‌ای اداره می‌شوند و رییس بعضی از هیات مدیره و یا سازمان‌های آن شهردار نیست و تذکر شورا با این دید، کمک به شهردار برای برطرف شدن معضلات و مشکلات شهری است.

وی با اشاره به حضور خود در نمایشگاهی که اخیرا در تهران برگزار شد ادامه داد: بخشی از این نمایشگاه مربوط به شورای شهر تهران بود و تعداد قابل توجهی تذکر و طرح سوال از جانب اعضای دوره ششم خطاب به مدیریت شهری تهران بود و یک فرآیند مشخصی برای پاسخ به آن وجود داشت و این یک اصل پذیرفته شده در همه شوراهای شهر بوده و قانون است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: وظیفه هر کدام از اعضای شورا است که نسبت به مطالباتی که از مردم می‌شنوند مساله را در قابل تذکر و حتی طرح سوال از شهرداری و تشکیلات و ساختار شهرداری دنبال کنند اما در اهواز متاسفانه این مسیر همیشه در رسانه‌ها به عنوان یک مسیر پایانی تعریف شده و شهر به چالش کشیده شده است.

سراج گفت: رسانه‌ها هرگونه تذکر یا طرح سوالی را پایان عمر یک مدیریت شهری ربط می‌دهند و شهر را با چالش روبه رو می‌کنند؛ رسانه‌های دلسوز باید به میدان آمده و اتفاقا موضوع تذکر و طرح سوال از شهردار را مثل کلانشهرهای دیگر ، مسیر قانونی و برای کمک به مدیریت شهری قلمداد کنند و این موضوع را کمک به مجموعه مدیریت شهری در راستای مطالبات شورا و مردم بدانند.

وی افزود: تذکرات داده شده از سوی شورای اسلامی شهر اهواز به شهردار، تذکراتی بجایی بود که باید مورد مطالبه قرار می گرفت و پاسخی که شهردار داده ، با توجه به موانع، محدودیت‌ها و شرایط بودجه‌ امسال که شورا به آن پرداخته، مناسب بود.

سید محمد علی پور موسوی در پاسخ 54 صفحه‌ای شهردار اهواز به تذکر این عضو شورا از شهردار نیز گفت: سوالات می بایستی یک به یک مطرح و سپس پاسخ شهردار اهواز بیان می‌شد و اعضا نیز از سوال خود دفاع می‌کردند.

این عضو شورا افزود: کسی منکر کارهای انجام شده شهرداری اهواز نیست و ما نگفتیم کار انجام نشده است بلکه مساله ما این است که کار بجا و به موقع انجام نشده است. ما خواهان شفاف سازی از سوی شهرداری هستیم ولی شهردار فهرستی از کارهای انجام شده را ارایه کرده است.

پورموسوی با پیشنهاد برگزاری نشستی در این باره و پیگیری و بحث در مورد موضوع تذکر و سوال اعضا از شهردار اهواز ادامه داد: اینجانب سوالاتی که شهردار اهواز پاسخ آن را داده حذف کرده و بقیه سوال‌ها را دوباره از شهردار طرح خواهم کرد.

در این نشست همچنین هفت ایراد فرمانداری اهواز مربوط به جلسات 112 و 113 این شورا درباره مبادله توافقی چهار دانگ پلاک ثبتی 1140/ 3430 با عنوان مالکیت شهرداری با سهم تعاونی مسکن سامان غدیر مهرشهر، تفریغ بودجه سال 98 سازمان پایانه‌های مسافربری، تفریغ بودجه سال 98 سازمان پارک‌ها وفضای سبز، تفریغ بودجه سال 98 سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، تفریغ بودجه سال 98 سازمان حمل و نقل بار، تفریغ بودجه سال 99 سازمان پایانه‌ها ، تفریغ بودجه سال 99 سازمان مشاغل شهری، و تفریغ بودجه 99 سازمان مدیریت پسماند مطرح شد که به تصویب اعضا رسید.

همچنین به سازمان‌های تابعه شهرداری یک ماه مهلت داده شد تا گزارش خود را در این باره به شورا ارایه دهند در غیر این صورت، خود پاسخگو خواهند بود.

درخواست استعفای سید محسن موسوی زاده که داوطلب انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی است نیز در این نشست مطرح شد که از سوی اعضا به تصویب رسید. با استعفای این عضو شورا، مهران باباپور که نفر اول اعضای علی البدل انتخابات ششم شوراها در اهواز بود، به این شورا راه یافت.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار