تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۷۳۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازهم بومی‌گرایی فرشته نجات فوتبال خوزستان شد
  یک کارشناس فوتبال معتقد است بومی گرایی در تیم های لیگ برتری و لیگ یکی استان، بازهم فرشته نجات فوتبال خوزستان شد.

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در آغاز لیگ برتر در پی عملکرد ضعیف فولاد، نفت آبادان و خصوصا نفت مسجدسلیمان، رفته رفته ناامیدی بر تمام وجود هواداران فوتبال خوزستان سیطره پیدا کرد و نهایتا اگر تلاش بازیکنان و اراده و تجربه مربی بومی چون عبدالله ویسی و مدیریت زحمتکش نفت آبادان نبود، این تیم نیز همچون نفت مسجدسلیمان غزل خداحافظی از لیگ برتر را می خواند.

ثابت شد فوتبال خوزستان به مربی غیربومی نیاز ندارد

وی ادامه داد: در لیگ یک نیز عملکرد تیم های استقلال خوزستان، استقلال ملاثانی و خلیج فارس ماهشهر علی رغم فراز و نشیب های فراوان، امیدوارانه بود و کادربومی این تیم ها توانستند یک بار دیگر به ورزش کشور ثابت کنند فوتبال خوزستان به مربی غیربومی هیچ نیازی ندارد. نگاهی اجمالی به عملکرد عزیز فریسات، داریوش هرمزی (بعد هم موسی قنواتی) و سیداکبر پورموسوی و همکاران محترمشان، گویای این حقیقت است.

برخی خودشان را به خواب زده‌اند

این کارشناس فوتبال گفت: البته این عملکرد را باید کسانی ببینند و متوجه باشند که خودشان را به خواب زده اند و به خاطر خوش خدمتی، اجازه می دهند از پایتخت برایشان تصمیمات ولو اشتباه بگیرند. در آن سو نیز داریوش یزدی مربی بادانش خوزستانی هم در لیگ دسته دوم شاهکار کرد و تیم نفت و گاز گچساران را لیگ یکی کرد. عملکرد ناصر مطلق نیز که بعد از سال ها مربیگری می کرد، قابل قبول بود.

ای کاش اشکش را راحت کنار نمی‌گذاشتند

وی افزود: ولی ای کاش ابراهیم اشکش را زودتر از این ها به نفت مسجدسلیمان می آوردند و وقتی برای بار نخست به وی اعتماد شد و به این تیم آمد، نباید این قدر راحت او را کنار می گذاشتند و یک مربی غیربومی در شهر اولین ها جایگزین او می کردند. شاید اگر به اشکش مجال کافی داده می شد، اکنون در کنار دیگر عزیزان نامبرده، نوید یک مربی نوظهور و موفق در فوتبال کشور را می داد. اما افسوس که قربانی حکمرانی دلال ها بر نفت و متعاقبا تصمیمات اشتباه مدیران این تیم شد.

آغاز نگرش جدید در اعتماد به مربیان خوزستانی

بابادی عنوان کرد: عملکرد درخشان سرمربیان خوزستانی که عمدتا از کمک های بومی نیز بهره می بردند، نشانگر آغاز راه و نگرش جدیدی در اعتماد به دانش مربیان خوزستانی است. همچنین با حمایت بیشتر از کیوان بابادی مدیرعامل استقلال خوزستان، می توان وی را در قواره یک مدیر موفق در آینده فوتبال کشور دید. به هر جهت امیدوارم در فصل پیش روی این اعتماد و اتکا به مدیریت و کادر بومی در فوتبال استان ادامه پیدا کرده و انتظار می رود بازیکنان جوان و موفق فوتبال استان از اقصی نقاط کشور همچون داریوش بخت و... شناسایی شده و در تیم های مذکور به کارگیری شده تا هم بیشتر به فوتبال استان و کشور معرفی شده و هم این که از ظرفیت و تجربه آن ها در جهت خدمت به فوتبال استان استفاده بهتری شود تا دیگر شاهد اتفاقاتی همچون سرنوشت تلخ نفت مسجدسلیمان نباشیم.

باید مدیران توانمند در تیم‌های نفتی بکار گرفته شوند

وی گفت: همچنین فوتبال استان موظف است از دانش و نظرات پیشکسوتان این خطه که بعضا مدرس فدراسیون و دارای مدارک مربیگری در سطوح بالا هستند نیز استفاده کند. از نمایندگان استان نیز انتظار می رود با رایزنی در مجلس و خصوصا وزارت نفت، مشکلات تیم های نفتی را یک بار برای همیشه حل کنند. واقعا وضعیت شهر مسجدسلیمان خجالت آور است که بعد ۱۵ سال حضور در لیگ برتر، هنوز نه جاده درستی دارد، نه زمین تمرینی مناسب و نه امکانات زیرساختی شهری از جمله هتل و امکانات تفریحی و..؛ معلوم نیست مسئولان این شهر چه می کنند و بدیهی است با این وضع نابسامان، سرنوشت آن ها چنین خواهد شد. همچنین معتقدم باید از مدیران توانمند فوتبال استان در تیم های نفتی استفاده شود و صرفا به شرکتی بودن یک مدیر اکتفا نشود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار