تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۷۳۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بافت تاریخی شهر دزفول به شدت بیمار است / رها شدن بسیاری از منازل از سوی مالکان
  سخنگوی شورای شهر دزفول از تلاش برای احیای سازمان بهسازی و نوسازی و راه‌اندازی شهرداری بافت تاریخی دزفول خبر داد.

علیرضا مجدی‌نسب اظهار کرد: پیگیری‌ها برای دریافت مجوز شهرداری بافت تاریخی دزفول در حال انجام است. با توجه به اینکه سازمان بهسازی و نوسازی شهر با سازمان عمران شهرداری دزفول ادغام شده‌اند، تلاش بر این است که ابتدا مجددا این سازمان که وظیفه رسیدگی به بافت تاریخی را دارد، احیا شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهسازی و نوسازی بیش از ۵۰ درصد کار شهرداری بافت تاریخی را انجام می‌دهد، افزود: تا اواسط امسال سازمان بهسازی و نوسازی احیا خواهد شد و پس از آن شهرداری بافت تاریخی راه‌اندازی می‌شود و تلاش بر این است که کار به زودی محقق شود.

سخنگوی شورای شهر دزفول گفت: بافت تاریخی دزفول بین ۲۲۰ تا ۲۶۰ هکتار مساحت دارد. این بافت به شدت بیمار است؛ فاضلاب کل بافت تاریخی معیوب است و نشتی آب دارد. بسیاری از مالکان منازل بافت تاریخی، منازل را تخلیه کرده‌اند و در نتیجه ممکن است هر مشکلی در خانه خالی از سکنه به وجود بیاید بنابراین هرازگاهی با ریزش یکی از خانه‌ها مواجه می‌شویم.

مجدی‌نسب بیان کرد: بافت تاریخی دزفول حدود ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی دارد که شامل اماکنی مانند حمام، مسجد، مناطق خدمات عمومی قدیمی و منازل مردم است. هر چند ۱۵ تا ۱۶ منزل از منازل این بافت توسط شهرداری خریداری شده اما خریدن همه بافت تاریخی توسط شهرداری امکان‌پذیر نیست.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار