تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۷۳۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی واحد‌های مرغداری جدید با پیشرفت فیزیکی بالا راهی برای جبران کمبود مرغ در میان مدت
 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: برای جبران کمبود مرغ در میان مدت باید راه‌اندازی واحد‌های مرغداری جدید با پیشرفت فیزیکی بالا در دستور کار قرار بگیرد.

محمد راضی جلالی در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان گفت: تاخیر در راه‌اندازی پروژه‌های سرمایه‌گذاری باعث شده است تا خوزستان یکی از استان‌های با نرخ بالای بیکاری باشد و از این رو باید برای این مساله چاره‌اندیشی و برای حل این مسائل تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

او با اشاره به نقش تاثیرگذار خوزستان در تولید ناخالص ملی و اقتصاد کشور، افزود: در این راستا باید منابع و اعتبارات استان در حوزه‌های مختلف مورد بازنگری قرار گیرد و متناسب با نقش و جایگاه استان در اقتصاد کشور باشد.


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در پیشبرد اجرای طرح‌ها در استان گفت: بانک‌ها باید در خوزستان برای پیشبرد اهداف اقتصادی و اجرای پروژه‌های اشتغالزا مشارکت داشته باشند.

آقای راضی جلالی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش تولید باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند، ادامه داد: بخش قابل توجهی از طرح‌های تولیدی استان دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا، با کمبود نقدینگی مواجه هستند که تکمیل این طرح‌ها درگروی تامین منابع از سوی بانک‌ها است و در این راستا بانک‌ها باید همکاری بسیار خوبی داشته باشند.

او در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار استان گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و ماهی، خانوار‌ها از مرغ به عنوان جایگزین گوشت قرمز و ماهی استفاده می‌کنند و همین عامل باعث افزایش قیمت این کالا شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه دلالان بیشترین سود را از بازار مرغ می‌برند، افزود: روند تولید و مدیریت تولید مرغ یک روند معیوب است، زیرا مرغدار تا فروشنده کمترین سود را می‌برند و بیشترین سود به دلالان می‌رسد.

آقای راضی جلالی می‌گوید: با ورود مرغ منجمد در بازار می‌توان در کوتاه مدت کمبود مرغ مورد نیاز بازار استان را تامین کرد و برای جبران کمبود مرغ در میان مدت نیز باید راه‌اندازی واحد‌های مرغداری جدید با پیشرفت فیزیکی بالا در دستور کار قرار بگیرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار