تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۷۲۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فواید عجیب «لحاف سنگین»
در سال‌های اخیر محبوبیت این نوع لحاف‌ها افزایش یافته و بسیاری از شرکت‌ها ادعا می‌کنند سنگینی آن‌ها به کاهش اضطراب و عمیق‌تر شدن خواب کمک می‌کند.
لحاف سنگین حاوی دانه‌های شیشه‌ای، گلوله‌های پلاستیکی، ساچمه یا مواد دیگری است که به وزن کلی آن می‌افزایند. در سال‌های اخیر محبوبیت این لحاف‌ها افزایش یافته و بسیاری از شرکت‌ها ادعا می‌کنند سنگینی آن‌ها به کاهش اضطراب و به خواب رفتن کمک می‌کند. 

به گزارش فرادید، بسیاری از مبتلایان به اضطراب یا افسردگی خود را در یک چرخه معیوب، گرفتار می‌بینند. اضطراب و افسردگی می‌تواند بر خواب تأثیر منفی بگذارد و کمبود خواب سبب تشدید اضطراب و افسردگی می‌شود. بنابراین پرداختن به مشکل خواب برای کمک به رفع آن بسیار مهم است. با توجه به دشواری انجام آزمایشات کنترل تصادفی در مورد لحاف‌های سنگین، هنوز شواهد کافی برای اثبات قطعی و نهایی مزایای آن وجود ندارد. 

اما با این‌حال بررسی سیستماتیکی که نتایج آن سال ۲۰۲۰ در مجله آمریکایی «کاردرمانی» منتشر شد نشان داد استفاده از لحاف سنگین، توانایی فرد برای به خواب رفتن، خواب عمیق در طول شب و استراحت در طول روز را بهبود می‌بخشد. استفاده از این نوع لحاف‌ها سبب بهبود برنامه روزانه صبح و عصر، از جمله آماده شدن برای خواب و بیدار شدن در صبح می‌شود. با این حال، نویسندگان به این نتیجه رسیدند اگرچه لحاف سنگین شاید یک ابزار درمانی مناسب برای کاهش اضطراب باشد، شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد این رواندازها می‌توانند درمانی برای بی‌خوابی باشند. 

به گزارش وب گاه فرادید، اگر دوست دارید این لحاف‌ها را امتحان کنید، توصیه می‌کنیم لحافی بخرید که وزن آن، تقریباً ۱۰ درصد وزن بدن شما است. بهتر است موردی را انتخاب کنید که گرمای بیش از حد به بدن شما ندهد، چون ثابت شده که خوابیدن در محیط خنک به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند. در مورد عوامل محیطی مؤثر بر خواب‌تان، مانند تاریکی، تأثیر صفحه نمایش و سر و صدای محیط هم فکر کنید!

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار