تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۷۲۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمارستان شهدا هندیجان در انتظار دستگاه سی.تی.اسکن / مسئولین و خیرین درمانی مساعدت کنند
 بیمارستان شهدا هندیجان در انتظار دستگاه سی.تی.اسکن / مسئولین  و خیرین درمانی مساعدت کنند
 
خوزنیوز - یونس عبادی:  بر کسی پوشیده نیست بیمارستانها در سراسر جهان، از دیر باز جهت ایجاد خدمات بهداشتی روزآمد ، نوآوری در زمینه مراقبت از بیماران و افزایش سطح استانداردهای موجود با هم در رقابت هستند .در همین راستا سیاست های کلی سلامت بر افزایش کیفیت، ایمنی خدمات، به روز آوری تجهیزات و مراقبت های درمانی افزون تر، تاکید دارد. امروزه بخش بهداشت و درمان به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت انسان ها یکی از مهمترین حوزه هاي توسعه پایدار در جوامع شهری به شمار می رود. تروج سلامتی و ارائه خدمات بهداشتی مطلوب در مراکز خدماتی درمانی علاوه بر کادر درمان کارآمد منوط به داشتن تجهیزات تشخیصی و درمانی است.  

شهرستان هندیجان در حالی یکی از درگاه های ورود کالا به کشور و قطب صنعت شیلات است که نارضایتی ساکنان این دیار در حوزه مسائل درمانی به اوج خود رسیده و موجبات استیصال و ناخشنودی مردم محروم این منطقه را فراهم نموده است. بیمارستان ۴۷ تخت خوابی شهدای هندیجان به مثابه درخت تناور اما بی ثمری و خشکیده ای است که حداقل منفعت آن نصیب مردم می شود. این مرکز درمانی علی رغم وسعت و کیفیت سازه  کمبود پزشکان متخصص و دستگاه تشخیصی سی.تی.اسکن می باشد به طوریکه  شهروندان جهت انجام خدمات تشخیصی و یا درمانی به ناچار راهی جز عزیمت به شهرهای اهواز، ماهشهر، امیدیه و یا مراکز استان های همجوار همچون شیراز و بوشهر هستند.
 در این شرایط بعد مسافت، کیفیت خودروهای داخلی و وضعیت جاده های خروجی هندیجان، در شرایط آب هوایی این منطقه، مشکلات فراوانی از جمله خطرات جانی، استهلاک خودرو و هدر رفت سوخت و اتلاف وقت شهروندان در مسیرهای مواصلاتی را به مردم تحمیل کرده است.

استانداردهای پزشکی دنیا  و حتی کلانشهرهای کشور به گونه ای در حال پیشرفت است که دستگاه سی.تی.اسکن یکی از متداول ترین و سهل الوصول ترین دستگاه های در اختیار مراکز درمانی است که عمده ترین تشخیص های پزشکی به وسیله آن صورت می پذیرد بطوریکه شناخت عارضه و معالجه بیماران بدون این دستگاه امکان پذیر نمی باشد لذا مراکز فاقد این دستگاه عملاً ناکارآمد  و غیر استاندارد می باشند.
بیمارستان شهدا هندیجان در انتظار دستگاه سی.تی.اسکن / مسئولین  و خیرین درمانی مساعدت کنند
*گلایه شهروندان هندیجانی از امکانات و مشکلات بیمارستان*

پای درد و دل مردم شهرستان که می‌نشینیم از نبود کمبود امکانات و مشکلات بیمارستان در این شهرستان گله‌مند هستند، شکاری یکی از این شهروندان هندیجانی است که در خصوص وضعیت درمانی شهرستان می‌گوید: بیمارستان ما بیشتر به درمانگاه شباهت دارد تا بیمارستان چون مردم برای درمان بیماری‌های سرپایی خود می‌توانند به این  بیمارستان  مراجعه کنند.

شکاری می‌افزاید: مشخص است بیمارستان باید برای بیماری ها و جراحی های مختلف باشد و به همین دلیل مجبوریم برای درمان بیماری خود به شهرستان های اطراف و یا استان های همجوار مراجعه کنیم که این امر هم دردسرهای ویژه خودش را دارد.

عبادی نسب دیگر شهروند هندیجانی با اشاره به اینکه از مسئولان توجه ویژه به شهرستان را انتظار داریم، می‌گوید: دور از انصاف است که مردم شهرستان هندیجان با این همه  مشکلات و محرومیت‌ها سر کنند.

عبادی نسب با اشاره به اینکه بیمارستان شهرستان از نظر امکانات باید وضعیت بهتری داشته است افزود:.متاسفانه سیستم ثبت نسخه گاهی اوقات برای پزشک قطع است و پزشک نسخه را کاغذی می نویسد و یا بیمار مجبور است دارو را به صورت آزاد و بدون بیمه بخرد.

وی همچنین از کمبود پزشکان متخصص، دیر ارایه دادن جواب آزمایش ها و ... اظهار نارضایتی کرد و اظهار داشت: متاسفانه مشکلات درمانی در همه شهرستان ها از جمله هندیجان وجود دارد اما پیگیری ها نیز بی نتیجه مانده و کسی پاسخگوی نیازهای مردم نیست.
بیمارستان شهدا هندیجان در انتظار دستگاه سی.تی.اسکن / مسئولین  و خیرین درمانی مساعدت کنند
 مدیر بهداشت و درمان هندیجان:
 درحال رایزنی برای فراهم نمودن دستگاه سی.تی اسکن هستیم/راه اندازی اتاق عمل بیمارستان


دکتر شبنم علوی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفتگو با خبرنگار خوزنیوز با قدردانی از پیگیری مسئولان استان و  شهرستان برای تامین امکانات و تجهیزات بیشتر بیمارستان  شهدا افزود: برای اینکه دستگاه سی تی اسکن به بیمارستانی تعلق بگیرید باید بیمارستان 64 تختخواب باشد و جمعیت شهرستان بالای 70 هزار نفر ولی با این در حال رایزنی  با دفتر نماینده شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی هستم تا بتوانیم با فراهم نمودن دستگاه سی تی اسکن این مشکل را رفع کنیم

 مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان از راه اندازي اتاق عمل بيمارستان شهدا شهرستان خبر داد و گفت: با حضور متخصصين بيهوشي و جراحي اولین عمل جراحی توسط دکتر شیخ الاسلامی متخصص جراحی عمومی با موفقیت انجام شد.

 بیمارستان شهدا هندیجان در انتظار دستگاه سی.تی.اسکن / مسئولین  و خیرین درمانی مساعدت کنند
فرماندار شهرستان هندیجان:
محل احداث درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مشخص شده است

عبدالحسن دریائی فرماندار هندیجان در نشست خبری با  اصحاب رسانه اظهار کرد: با پیگیری هایی صورت گرفته برای نخستین بار عمل جراحی در بیمارستان شهدا انجام شد.

وی افزود: با راه اندازی اتاق عمل و پزشک متخصص در بیمارستان شهدا دیگر بیماران برای عمل های عمومی نیازی نیست به دیگر شهرها مراجعه کنند

نماینده عالی دولت در شهرستان هندیجان با بیان اینکه محل احداث درمانگاه تامین اجتماعی مشخص شده گفت :ان شالله پس از قیمت گذاری زمین آن توسط کارشناس دادگستری با کمک خیرین و تعاونی لنجداران  خریداری می شود و جهت احداث درمانگاه در اختیار تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت.
 

به نظر می‌رسد با وجود وعده‌های نماینده مردم شهرستان هندیجان در مجلس، بخش عمده‌ای از این مشکلات  در طی یک سال گذشته حل می‌شد ولی بنا به دلایلی پابرجاست.

کمبود شدید امکانات درمانی در شهرستان هندیجان در حالی به چشم می‌خورد که در طول سال فقط وعده مسولان استان و شهرستان شنیده شد.نیاز است در جهت توجه به مطالبات مردم بندر هندیجان، مهمترین زیرساخت آن که درمان و امکانات این بخش است تقویت شود.

حال سوالی که ذهن مردم هندیجان و پهنه جغرافایی وسیع آن را به خود مشغول نموده، این است که آیا سهم مردم رنج کشیده و هندیجان از تجهیزات درمانی کشور، تنها امکانات موجود است؟ زیرا در مهرماه سال گذشته که با حضور دکتر ابول نژادیان رییس وقت دانشگاه جندی شاپور اهواز، آقاجری نماینده مردم در مجلس و علی بویری فرماندار سابق هندیجان چند بخش درمانی در بیمارستان شهدا به بهره برداری رسید.در آیینی، تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و فرمانداری هندیجان با نظارت نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی جهت خرید یک دستگاه سی.تی.اسکن برای بیمارستان شهدای هندیجان منعقد شد و براساس این تفاهم‌نامه، فرمانداری هندیجان باید محل استقرار دستگاه سی.تی.اسکن را در بیمارستان احداث کند و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور نیز موظف است پس از احداث محل مورد نظر، یکدستگاه سی.تی.اسکن را خریداری و به بیمارستان شهدای هندیجان تحویل دهد اما در این بین پاسخ مطالبه گری مردم آزرده خاطر هندیجان، تنها قول های بی سرانجام و بی عملی مسئولین که هنوز ادامه دارد.
بی شک چاره ساز همیشه روزگار ، خیرین و نیکوران دیارند که خلاء و نقصان وجود مسئولین، را با حضور موثر خود در میدان خدمت پر خواهند نمود، امید است سکانداران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با بازنگری در سیاست های بهداشتی کلان، و یا با اهتمام خیرین، نسبت به تهیه و راه اندازی دستگاه حیاتی ام آر آی و سایر تجهیزات پزشکی مورد لزوم این مرکز درمانی، گامی موثر در رفع تبعیض های موجود بردارند.

به گزارش خوزنیوز :بیمارستان شهدا  شهرستان هندیجان بیمارستانی است درمانی و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ۴۷ تخت که در سال ۱۳۸۹ شمسی افتتاح گردید؛ و دارای بخش‌های اورژانس، اطفال، داخلی و کلیه بخش‌های پاراکلینیک و درمانگاهی می‌باشد.
:
:
:
آخرین اخبار