تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۷۱۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیگیری مجمع نمایندگان خوزستان برای تحقق پرداخت حق آلایندگی
پیگیری مجمع نمایندگان خوزستان برای تحقق پرداخت حق آلایندگی

ایسنا/خوزستان نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری مستمر مجمع نمایندگان استان و همکاری بی‌نظیر وزیر اقتصاد و رئیس امور مالیاتی کشور برای احقاق حق مردم خوزستان و پرداخت حق آلایندگی ها، مثال زدنی است.

 مجتبی یوسفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که از روز اول به همراه دیگر نمایندگان استان در مجلس دنبال آن بودیم بحث پرداخت حق و حقوق استان یعنی حق آلایندگی ها و همچنین حق مالیات بر ارزش افزوده بود.

وی با بیان اینکه پرداخت حق مالیات بر ارزش افزوده در توسعه و عمرانی شهرها و روستاها موثر است، افزود: از سال ۹۴ باید یک درصد از تولید نفت را به عنوان حق آلایندگی اختصاص می دادند که این پرداخت نمی‌شد و با تلاش مجمع نمایندگان و پیگیری های مستمر در تهران و با اعلام وزیر محترم نفت، ۷هزار میلیارد تومان پرداخت شد و ۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت می شود.

 نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از همکاری همه جانبه خاندوزی، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت وزیر محترم اقتصاد و با همکاری آقای منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، در سه قسط، حق آلایندگی دریافت شد. 

یوسفی با بیان اینکه حق آلایندگی ۶۳۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: علی‌رغم مخالفت برخی از مسئولان در سطح ملی در دولت قبل و بعضی از مسئولان فعلی  در زمان دولت قبل در شورای عالی مالیاتی در اردیبهشت ماه ۹۹ در مجلس و دولت قبل مبنای پرداخت حق آلایندگی را تغییر دادند و مصوبه شورای عالی مالیاتی شد.

 وی عنوان کرد: با کمک آقای قالیباف ریاست محترم مجلس و با توجه به اطلاعاتی که از گذشته در اختیار داشتیم، این مصوبه که خلاف قانون شورای عالی مالیاتی بود را لغو کردیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر همین اساس شهرداری اهواز را گفتیم مجددا شکایت کرد که در نهایت شکایتی را که قبلا انجام شده بود را به جریان انداختیم و مجددا وزیر نفت درخواست ماده ۲۵۶ و توقف را انجام داد باز هم این موضوع دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان جرائم حق آلایندگی مصوب شد، گفت: با همکاری و پیگیری خوب و مستمر مجمع نمایندگان خوزستان و با همکاری وزیر محترم اقتصاد و رئیس امور مالیاتی کشور، بخشی از ۱۴ هزار میلیارد تومان دریافت شد. 

وی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مجمع نمایندگان  در اواخر اسفندماه، ۱۹۰۰ میلیارد تومان در قسط اول و ۱۶٠٠میلیارد تومان دیگر نیز دریافت شد. 

نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه هدف اصلی نمایندگان خدمت به مردم است، بیان کرد: گلایه مردم در شهرها و روستاها به ویژه در شهر اهواز به حق است و باید سرعت خدمت رسانی و کیفیت کارها افزایش پیدا کند.

وی خدمت رسانی با کیفیت و سریع را وظیفه مسئولین استانی و شهرستانی دانست و گفت: متاسفانه برخی کم کاری ها از سوی مسئولان وجود دارد و به جای انجام وظیفه خود، سعی دارند پیگیری ها و تلاش های نمایندگان استان در مجلس و سطح ملی را به نام خود سند بزنند.  

یوسفی تصریح کرد: پرداخت ۳۰ درصد از حق آلایندگی به حساب سازمان محیط زیست، بیشترین اجحاف در حق خوزستان بود که در سال ۹۹ و در مجلس قبل چون مصوب شده بود ۳۰ درصد از حق آلایندگی  به حساب صندوق محیط زیست در تهران واریز شود؛ برای برخی استان ها در حدود ۷۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون و برای استان خوزستان حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که مورد مخالفت نمایندگان استان قرار گرفت و پیشنهاد دادیم ۱۸٠٠ میلیارد تومان به خوزستان اختصاص داده شود. 

نماینده اهواز در مجلس عنوان کرد: برای افزایش سهم ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری ها با پیشنهاد ما و همراهی همکاران در مجلس مصوب شد که سهم سه درصدی ارزش افزوده شهرداری و دهیاری ها به ۴ درصد افزایش پیدا کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار