تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۷۱۱۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشدید بارش‌ها و وزش باد در ۱۵ استان طی امروز

 سازمان هواشناسی کشور در هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی تا پایان امروز (سه‌شنبه) در غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور خبر داد.

 بر اساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی، مخاطرات سامانه بارشی فعلی، رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد گردوخاک و بارش تگرگ است.

این شرایط آب و هوایی امروز (سه‌شنبه) در آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، شمال مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات و دامنه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

اثر مخاطره نیز لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، خیزش گرد و خاک محلی در نقاط مستعد است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع توصیه کرده است.

به دلیل فعال بودن سامانه وزش باد نیز اطمینان از استحکام سازه‌های موقت توصیه شده است؛ همچنین لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی نیز در دستور کار قرار دارد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار