تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۷۰۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهارمین نشست جهاد تبیین در شركت نفت و گاز اروندان با حضور آیت الله فرحانی برگزار شد
 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، صبح امروز(سه شنبه 29 فروردین 1402)، چهارمین جلسه از سلسله نشست های جهاد تبیین شرکت نفت و گاز اروندان با حضور آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل و جمعی از مدیران، روسا و کارکنان این شرکت در دفتر هماهنگی اهواز برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهندس عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ضمن خیر مقدم به مدعوین، یک معرفی از حوزه عملیاتی و گزارشی از عملکرد تولیدی این شرکت در میادین غرب کارون ارائه داشت، و با اشاره به رابطه و آشنایی طولانی خود با آیت الله فرحانی اذعان نمود: فقیه ربانی آیت الله فرحانی از مفاخری هستند که از استان خوزستان به کشور معرفی شدند و مراتب عالیه و صاحب سبک ایشان در فلسفه، حکمت و معرفت مایه خیر و خدمات بسیاری در کشور تاکنون بوده است.

مهندس عذاری اهوازی با یادآوری این نکته که جهاد تبیین یک دغدغه مهم رهبر فرزانه انقلاب است که مکرراً بر تحقق آن تاکید نمودند، هدف از تشکیل این سلسه جلسات جهاد تبیین را تحکیم مبانی معرفتی، ارتقاء سطح آگاهی و بصیرت افزایی در این راستا دانستند.

در ادامه این نشست  آیت الله فرحانی با اشاره به اهمیت مسئولیت تولید از میادین مشترک نفتی کشور اظهار داشتند: تحقق منافع ملی در تولید از میادین مشترک نفتی و رسیدن به برداشت عادلانه دوطرفه بسیار مهم و از تاکیدات مقام معظم رهبری و اولویت های دولت سیزدهم بوده و است، لکن در این حوزه و توسعه و سرمایه گذاری در این میادین، همواره شاخص های زیستی محیطی باید ملاک فعالیت ها قرار گیرند.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از تالاب هورالعظیم افزود: فعالیت صنعتی و نفتی در این حوزه به علت شرایط آبی و خاکی این تالاب حساسیت های بالای محیط زیستی دارد، که یقینا این امید است با مدیران جهادی دولت سیزدهم مانند مدیریت دلسوز شرکت نفت و گاز اروندان، اهداف تولیدی به شکل درست خود محقق خواهند شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه طی بیاناتی معرفتی و معنوی در فضائل ماه مبارک رمضان مطرح داشت: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی است، ولی ملاک ضیافت الهی چیست؛ از مجموعه آیات و روایات بدست می آید که ملاک ضیافت الهی ارتباط انسان با ولی خداست، اگر توفیق ارتباط با ولی خدا محقق شود آنگاه ضیافت الهی حاصل شده است، و هر وقت این ضیافت محقق شد نتیجه آن معرفت الهی است.

وی با ذکر آیات سوره مبارکه قدر، وصل فرشتگان در شب قدر به امام عصر را ایجاد ضیافت الهی تفسیر نموده و تصریح کردند: ولایت و اتصال به ولی مقدم بر هر یک از احوال ماست، به همین علت عید غدیر حتی از عید فطر و دیگر اعیاد و ایام الله جایگاه والاتر و مهمتری در آسمان ها دارد.
:
:
:
آخرین اخبار