تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۶۹۷۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷ برنامه مناسب برای چت‌های گروهی


در صورت داشتن برنامه مناسب، ارسال پیام به چند نفر به طور همزمان کار دشواری نیست.

در حالی که اکثر برنامه‌های پیام‌رسان دارای عملکرد‌های چت گروهی هستند مانند اینستاگرام و توئیتر، متوجه خواهید شد که برخی برنامه‌ها در مدیریت مکالمات بین چند نفر بهتر از سایر برنامه‌ها هستند.

انتخاب برنامه مناسب برای چت گروهی بعدی شما مستلزم این است که به آنچه نیاز دارید فکر کنید، از جمله حداکثر تعداد شرکت‌کنندگان، گزینه‌های سفارشی‌سازی موجود و موارد اضافی مانند تماس ویدیویی.

چت گوگل

با تغییر نام و نشان‌واره برنامه‌ها یا به کلی ناپدید شدن، استراتژی برنامه پیام‌رسان گوگل آسان‌ترین راهبرد برای دنبال کردن نبوده است، اما اکنون به نظر می‌رسد این شرکت به Google Chat متعهد است. این پلتفرم تمیز و سریع در یافتن مکالمات گذشته عالی است و کاملا با برنامه‌های دیگر مانند Gmail ادغام شده است، بنابراین اغلب آن را در دسترس خواهید داشت.

در این‌جا چت‌های گروهی می‌تواند تا ۱۵۰ شرکت کننده را شامل شود، با تمام اصول اولیه از جمله اشتراک گذاری فایل. این پلتفرم همچنین دارای گزینه چت گروهی پیشرفته‌تری به نام Spaces است که در آن می‌توانید وظایفی را به افراد اختصاص دهید، از مکالمات رشته‌ای Slack مانند استفاده کرده و نام گروه را سفارشی کنید. این بیشتر برای تیم‌ها در محل کار است، اما همچنان می‌توانید از آن برای هر کاری که دوست دارید، استفاده کنید.
Google Chat برای وب، اندروید و iOS رایگان است.

واتس اپ

وقتی صحبت از چت معمولی یک به یک می‌شود، واتس اپ یک نیروگاه واقعی است، اما چت گروهی نیز یکی از نقاط قوت آن است و وقتی نوبت به ارائه مداوم ویژگی‌های جدید می‌رسد، پلتفرم متعلق به متا یکی از بهترین‌ها است. واتس‌اپ شامل ابزار‌های فراوانی از جمله چت، تماس ویدیویی، یادداشت‌های صوتی، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی و رمزگذاری سرتاسر است.

یک چت گروهی در واتس اپ راه اندازی کنید، می‌توانید تا ۵۱۲ نفر اضافه کنید که مطمئنا برای شلوغ‌ترین بحث‌ها نیز کافی است. علاوه بر اشتراک‌گذاری فایل‌ها، در داخل یک چت گروهی می‌توانید نظرسنجی ایجاد کنید، با همه شرکت‌کنندگان تماس صوتی و تصویری برقرار کنید، پیام‌های خود ویرانگر را تنظیم کرده و چت را با نام و نماد خود سفارشی کنید.
WhatsApp برای وب، اندروید و iOS رایگان است.

اسنپ چت

اسنپ چت اولین اپلیکیشنی نیست که برای پیام‌رسانی به آن فکر می‌کنید، اما اگر از قبل این برنامه را دوست دارید، می‌تواند برای چت‌های گروهی عالی باشد، زیرا می‌توانید به سرعت عکس‌ها، ویدیو‌ها و متن‌های خود تخریب شونده را به اشتراک بگذارید.

مکالمات گروهی می‌تواند تا ۱۰۰ عضو در اسنپ چت داشته باشد، همچنین گزینه‌ای برای اشتراک گذاری مکان‌ها و راه اندازی تماس‌های صوتی یا تصویری از داخل آن چت‌ها وجود دارد. اگر می‌خواهید بازی چت خود را ارتقاء دهید، اسنپ چت اکنون یک اشتراک ماهانه ۴ دلاری دارد که امکان دسترسی به یک برنامه وب و چند ویژگی اضافی از جمله نماد‌های سفارشی برنامه تلفن همراه و تعداد بازبینی داستان را فراهم می‌کند.
اسنپ چت برای وب، اندروید و iOS رایگان است.

Discord

Discord شبیه Slack است، زیرا کانال‌های عمومی و خصوصی را برای بحث آزادتر و همچنین چت‌های انفرادی بسته و مکالمات گروهی با حداکثر ۱۰ شرکت‌کننده ارائه می‌دهد، اما اگر به بحث گسترده‌تری نیاز دارید، می‌توانید سروری راه‌اندازی کنید که بتواند هزاران فرد و ده‌ها کانال سفارشی را مدیریت کند.

چت‌ها و کانال‌های گروهی می‌توانند شامل تماس‌های صوتی و تصویری، اشتراک‌گذاری فایل و سایر ویژگی‌های جالب مانند امکان ذکر کاربران و پین کردن پیام‌ها در بالای چت باشند.
Discord برای وب، اندروید و iOS رایگان است.

فیس‌بوک مسنجر

حتی اگر تعداد افرادی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند در حال کاهش باشد، بسیاری از ما همچنان به حساب‌های خودمان آویزان هستیم. این بدان معناست که اگر از فیس‌بوک مسنجر برای چت‌های گروهی خود استفاده می‌کنید، لازم نیست همه دوستان و اعضای خانواده خود را متقاعد کنید که به یک برنامه جدید منتقل شوند، با این حال دلایل زیادی برای استفاده از آن وجود دارد.

چت‌های گروهی می‌تواند تا ۲۵۰ نفر را شامل شود و شما می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلفی از جمله نام گروه و رنگ سفارشی کنید. به اشتراک گذاری فایل ساده است و ما به خصوص گالری رسانه‌ای را دوست داریم که تمام عکس‌ها و ویدیو‌هایی را که در گروه به اشتراک گذاشته‌اید، پیگیری می‌کند. ویژگی‌هایی مانند رمزگذاری سرتاسر و ناپدید شدن پیام‌ها نیز در دسترس هستند، اما اختیاری هستند.
فیس بوک مسنجر برای وب، اندروید و iOS رایگان است.

iMessage

سرویس iMessage که در اپلیکیشن Apple Messages تعبیه شده است، ویژگی‌های چشمگیر بسیار و البته و یک نقطه ضعف بزرگ دارد: این سرویس فقط در دستگاه‌های اپل در دسترس است. اگر فردی در گروه شما از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کند، نحوه کار چت گروهی را محدود می‌کند، بنابراین اگر کاربران اندرویدی زیادی در میان دوستان و خانواده‌تان وجود دارد، بهتر است برنامه دیگری را انتخاب کنید.

با فرض اینکه همه از محصولات اپل استفاده می‌کنند و قصد دارند آن را حفظ کنند، می‌توانید حداکثر ۳۲ نفر را در یک چت گروهی داشته باشید که به طور پیش فرض رمزگذاری شده است. می‌توانید FaceTime را برای تماس ویدیویی با یک ضربه راه‌اندازی کنید، عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌های صوتی و مکان‌ها را به اشتراک بگذارید و نام گروه را به دلخواه تغییر دهید.
iMessage برای iOS و macOS رایگان است.

GroupMe

اگر به دنبال پلتفرمی هستید که به طور خاص برای چت‌های گروهی ساخته شده است، GroupMe را امتحان کنید. تقریبا هر آنچه را برای ایجاد و مدیریت چت‌های گروهی چندگانه انتظار دارید، از جمله اشتراک‌گذاری ساده عکس و ویدیو، به‌علاوه برخی موارد اضافی مفید مانند امکان تنظیم رویداد‌ها در گروه‌ها، به همراه RSVP، دارد.

در این برنامه می‌توانید حداکثر ۵۰۰۰ نفر را در چت‌های گروهی داشته باشید، بنابراین احتمال کمی وجود دارد که به این حد رسیده باشید. شما می‌توانید به راحتی برای گروه‌ها نظرسنجی ایجاد کنید، به پیام‌های خاصی پاسخ دهید و کاربران دیگر را ذکر کنید. علاوه بر این می‌توانید از طریق ایمیل، پیامک و کد QR، افراد جدیدی را برای پیوستن به گروه دعوت کنید.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار