تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۶۹۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آماده‌باش تیم‌های عملیاتی صنعت نیشکر برای مقابله با سیلاب احتمالی؛
سیل‌بندهای مناطق همجوار نیشکر مستحکم شدند

بر اساس این گزارش، در چند سال گذشته بیش از ۲۴۰ کیلومتر سیل‌بند در حاشیه شرق و غرب رودخانه کارون، حاشیه شرقی و جنوبی رودخانه دز و محدوده روستاهای پیرامونی از سوی شرکت توسعه نیشکر احداث، ترمیم و مقاوم‌سازی شد.

به دنبال پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب، تیم‌های عملیاتی صنعت نیشکر برای مقابله با این پدیده طبیعی، در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر روز شنبه (۵ فروردین ۱۴۰۲) با اعلام این خبر، از پیش‌بینی تمهیدات لازم در واحدهای نیشکری برای استحکام سیل‌بندها با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب در روستاهای پیرامونی خبر داد.

احداث و ترمیم ۲۴۰ کیلومتر سیل‌بند

دکتر عبدعلی ناصری افزود، از سال گذشته با تشکیل تیم‌های تخصّصی و اعزام ماشین‌آلات، مقاوم‌سازی، ترمیم و احداث سیل‌بندهای محدوده روستاهای همجوار طرح‌های نیشکر شروع شد و این عملیات در سال جدید نیز همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در چند سال گذشته بیش از ۲۴۰ کیلومتر سیل‌بند در حاشیه شرق و غرب رودخانه کارون، حاشیه شرقی و جنوبی رودخانه دز و محدوده روستاهای پیرامونی از سوی شرکت توسعه نیشکر احداث، ترمیم و مقاوم‌سازی شد.

صنعت نیشکر در کنار مردم

وی با بیان اینکه صنعت نیشکر همواره در کنار مردم ایستاده است، گفت، این صنعت همزمان با تلاش برای افزایش تولید، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات متعددی در مناطق همجوار در زمینه عمرانی، آموزشی، پزشکی و… انجام داده و هم‌اکنون نیز با اعزام تیم‌های عملیاتی، در احداث و ترمیم سیل‎بندها، در کنار مردم منطقه قرار دارد.

مقاوم‌سازی ۱۳ نقطه بحرانی

در همین زمینه، مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی نیز از شناسایی و ساماندهی ۱۳ نقطه بحرانی در روستاهای پیرامونی خبر داد.

جمال سعودی ضمن اشاره به دستور دکتر ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر برای جلوگیری از خسارت‌های سیلاب احتمالی در روستاهای همجوار طرح‌های نیشکر، گفت، این شرکت از اسفندماه سال گذشته با تشکیل کارگروه عملیاتی و اعزام کارشناسان به روستاها، ۱۳ نقطه بحرانی را در مناطق پیرامونی شناسایی و با بهره‌گیری از نیروهای متخصّص، عملیات ترمیم، بازسازی و ایجاد سیل‌بند در مناطق حادثه‌خیر را شروع کرد‌.

وی افزود: در سال گذشته، عملیات شناسایی و مقاوم‌سازی نقاط بحرانی با هماهنگی بخشداری‌های سویسه و دارخوین و دهیاران روستاهای منطقه انجام و هشت نقطه بحرانی در روستاهای نثاره (۱ و ۲) و مسعودیه (۱ و ۲) اصلاح شد.

به گفته مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی، در حال حاضر عملیات مقاوم‌سازی و احداث سیل‌بند در نقاط بحرانی روستای ابومشیلش و دیگر مناطق اطراف، در دست اجراست.

ترمیم سیل‌بندهای مسیر کارون

چندی پیش نیز سیل‌بندهای روستاهای مسیر اسماعیلیه ۱‌و۲، چمیان، کاظمی خلف، ابوصخیر، دریسیه و… ترمیم و بازسازی شدند. این روستاها در محدوده کشت و صنعت سلمان فارسی قرار دارند.

به گفته نصیریان مدیرعامل این شرکت، با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌های کارون ‌و شادگان نقاطی که احتمال خطر شکستگی دایک و سیل‌بند وجود داشت، به‌ویژه اتصالات زهکش‌های محلی به رودخانه، مقاوم‌‌سازی شدند.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی و بالا بودن ضرایب ناپایداری از اواخر وقت شنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس اطلاعیه هواشناسی، با توجه به حجم بارش‌ها، خطر طغیان مسیل‌های کوهستانی، رودخانه‌های فصلی و خطر آبگرفتگی معابر، صاعقه، کاهش دید، وزش باد شدید و آسیب به تاسیسات وجود دارد.

:
:
:
آخرین اخبار