تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۶۹۶۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وعده اجرایی شدن طرح تفکیک پسماندهای شهری اندیمشک محقق نشد
آغاز عملیات اجرایی شدن طرح تفکیک پسماند‌های شهری اندیمشک خبری بود که توسط رئیس اداره حفاظت و محیط زیست این شهرستان به شهروندان داده شد، اما بعد از گذشت بیش از ۲ سال این وعده عملی نشد.
 در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ سعید عیدی گماری رئیس اداره محیط زیست اندیمشک از آغاز عملیات اجرایی شدن طرح تفکیک پسماند‌های شهری در اندیمشک خبر داده وگفته بود: برای اجرای این طرح یک قطعه زمین از سایت پسماند شهری در نظر گرفته شده و پیگیری‌ها برای اخذ صدور جواز تاسیس جهت قانونمند شدن طرح سرمایه گذار انجام شده است و همچنین اقدامات لازم جهت ایجاد چاهک پایش، پاکسازی و ایجاد ترانشه و جاده دسترسی به محل مورد نظر جهت دفن پسماند‌های شهری و محصور نمودن سایت دفن زباله (جارمه) دیوار بتنی و ایجاد خاکریز به منظور جلوگیری از پراکندگی زباله در جلسه مدیریت پسماند مصوب شده و این طرح توسط بخش خصوصی به زودی اجرایی می‌شود.

عیدی گماری از شهروندان خواست نسبت به تفکیک از مبدا (جداسازی زباله های‌تر و خشک از یکدیگر) این طرح را حمایت و کمک کنند، اما با گذشت بیش از ۲ سال، مشاهدات نشان می‌دهد هیچ طرحی در زمینه مدیریت پسماند‌های شهری در اندیمشک اجرایی نشده است.

علی جهانی میر رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، در رابطه با وضعیت مدیریت پسماند شهری در این شهرستان می‌گوید: مدیریت پسماند یکی از مشکلات زیست محیطی اندیمشک بوده که در حال پیگیری است، شخصی که پیمانکار شهرداری بوده و قرار بود طرح بازیافت پسماند‌های شهری را اجرایی کند تاکنون هیچگونه گزارش توجیهی فنی زیست محیطی ارائه نداده است.

او ادامه داد: پارسال چندین جلسه کارگروه مدیریت پسماند در اندیمشک با حضور کارشناسان شهرستانی و استانی برگزار  و مصوب شد شهرداری در حوزه مدیریت پسماند مشاور فنی معرفی کند و طرح توجیهی خود را در کمیته کارشناسی استانی پسماند‌ها ارائه نماید و تا آن زمان نسبت به ساماندهی محل پسماند‌های شهری واقع در محل جارمه طبق بند‌های مجوز زیست محیطی صادره از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اقدام کند.

به گفته جهانی میر؛ با وجود اینکه مشاور فنی توسط شهرداری معرفی شده، اما هنوز هیچ طرحی توجیهی از سوی پیمانکار خصوصی شهرداری برای شروع کار در این زمینه به اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک ارائه نشده است.

او گفت: با توجه به ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده و عوارض سبز، عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌ها واریز شده است که باید شهرداری این مبلغ را در بازه زمانی در نظر گرفته شده در حوزه محیط زیست از جمله حوزه مدیریت پسماند، فاضلاب و ایستگاه‌های سنجش آلودگی هزینه کنند، امیدواریم امسال با حمایت‌های مسئولان مشکلات در این زمینه به حداقل برسد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار