تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۶۹۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید روزانه پنج هزار نفر از مجموعه‌های میراث جهانی شهرستان شوش

 رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوش با اشاره به استقبال گسترده گردشگران از آثار تاریخی این شهرستان گفت: روزانه حدود پنج هزار نفر از مجموعه‌های میراث جهانی شوش بازدید می‌کنند.

علی بویری افزود: روزانه مسافران نوروزی و گردشگران فراوانی با هدف بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شوش، به این شهرستان سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرستان شوش بازدید کرده‌اند که نسبت به سال قبل استقبال بیشتری صورت گرفته است.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان شوش به آمادگی پذیرش میهمانان نوروزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش شهرستان در بحث اسکان مسافران و گردشگران، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است به گونه‌ای که روزانه پذیرای سه تا چهار هزار نفر در مدارس سطح شهرستان هستیم.

وی افزود: آرامگاه دانیال نبی (ع) به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی شهرستان، روزانه پذیرای هزاران مسافر نوروزی از مناطق مختلف کشور است.

بویری اظهار کرد: محوطه میراث جهانی شهر شوش و محوطه میراث چغازنبیل هدف دیگر گردشگران و میهمانان نوروزی بوده و روزانه استقبال خوبی از این اماکن صورت می‌گیرد.

وی افزود: ۲ کمپ چادری با گنجایش پذیرش تقریبا یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر گردشگر در سطح شهر توسط شهرداری ایجاد شده که پذیرای اسکان مسافران به صورت اقامت در چادر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوش با اشاره به ورود کاروان‌های راهیان نور از نیمه دوم اسفندماه گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از یادمان‌های فکه و فتح المبین صورت گرفته و برنامه‌های متنوعی در این اماکن برگزار شده است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای آرامش و تسهیل در سفر میهمانان نوروزی اندیشیده شده و همه دستگاه‌های متولی پای کار هستند؛ امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروزی میزبان شایسته‌ای برای گردشگران و مسافران نوروزی باشیم.

به گزارش ایرنا شوش هزاران سال قدمت دارد و یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های شناخته‌شدهٔ جهان و یکی از مهمترین و باشکوهترین شهرهای باستانی ایران است؛ شهری که آثاری تاریخی از هفت هزار سال قبل در خود جای داده و از چنان غنای تاریخی برخوردار است که از ۲۶ مکان تاریخی- فرهنگی و طبیعی که تاکنون از ایران در میراث جهانی ثبت شده ۲ اثر متعلق به این شهر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار