تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۲۶۹۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کل دادگستری استان خبر داد
سازش در ۹۰ پرونده قصاص در خوزستان در سال گذشته
 رئیس کل دادگستری خوزستان از مصالحه در ۹۰ پرونده قصاص نفس در استان خوزستان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: این عدد نسبت به آمار مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته و رقمی معادل ۱۳ درصد از آمار مصالحه کل کشور بوده است.

علی دهقانی در دیدار نوروزی با رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان و جمعی از کارکنان این شورا، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شورای حل اختلاف پل ارتباطی فرهنگی میان دستگاه قضایی و مردم برای استفاده از برخی آداب و رسوم خودجوش و پسندیده در حل اختلاف و دعاوی است. کارکنان این شورا باید آداب و رسوم مردم را بشناسند و به خلق و خو و عادات و عرف آن‌ها آشنایی داشته باشند تا بتوانند هنگام بروز یک اختلاف میان آنان سازش و آشتی برقرار کنند.

 وی افزود: شورای حل اختلاف با ایجاد سازش میان طرفین دعوا، هم موجب پیشگیری از وقوع اختلافات و دعاوی بیشتر می‌شود که طبیعتا کاهش پرونده‌های قضایی را نیز به دنبال دارد و هم نوعی شرمساری اجتماعی برای فرد بزهکار ایجاد می‌کند تا در آینده دچار لغزش و اشتباه مشابه نشود.

دهقانی گفت: وجود اعضای شورای حل اختلاف و همیاران صلح موجب می‌شود که خشونت کمتر گسترش یافته و امکان همزیستی مسالمت‌آمیز برای ساکنان یک منطقه فراهم شود که این تلاش‌ها به ویژه از سوی اعضای ستاد صبر و همیاران صلح جای تقدیر دارد.

بنا بر اعلام دادگستری کل خوزستان، وی افزود: هرچه تعداد صلح‌یاران افزایش یابد، شاهد افزایش مصالحه و کاهش اختلاف در جامعه خواهیم بود که امیدواریم با گسترش این فرهنگ پسندیده، هر کدام از مردم استان به یک صلح‌یار تبدیل شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار