تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۶۹۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت بیشترین بارندگی خوزستان در ایستگاه "پل تنگ"/ آغاز روند نسبی افزایش دما از فردا
 مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر در ایستگاه پل تنگ (مرز خوزستان و لرستان) به میزان ۱۱۳ میلیمتر ثبت شد.

به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: بیشترین میزان مجموع بارندگی سامانه بارشی اخیر که از اواخر وقت شنبه بر استان حاکم شده در ایستگاه‌های باران سنج مربوط به تاراز ۷۳، سد شهید عباس پور ۶۷، بیدروبه ۶۱، شهیون ۶۰، دره بوری و لیوس ۴۸، سوسن ۴۵، قلعه لور ۴۴.۵، سراک ۳۷، قلعه تل ۳۵، سرخه و شیوند ۳۴، امام زاده عبدالله و باغملک ۳۱، پیرموسی و مال آقا ۳۰ میلیمتر ثبت شده است و بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاههای هواشناسی در اندیمشک ۴۶ و لالی ۴۰.۶، شوش ۳۱.۲، ایذه ۲۸.۹، بستان ۲۵.۵، گتوند ۲۳.۲، صفی آباد دزفول ۲۱.۸، مسجدسلیمان ۲۱.۳، دزپارت ۲۰.۲، امیدیه ۱۵.۲، رامهرمز ۱۴.۶، شوشوتر ۱۴.۴، آبادان ۱۳.۵، شادگان ۱۳.۳، آغاجاری ۱۲ ، بهبهان ۱۰.۹، بندرماهشهر ۱۰.۶، هندیجان ۹.۶، اهواز ۸.۷ و کشاورزی اهواز ۶.۲ میلیمتر گزارش شده است.

وی افزود: در بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی با توجه به استقرار سامانه بارشی در استان طی امروز نیز به ویژه بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار و رعد و برق و در نقاط مستعد ریزش تگرگ و در ارتفاعات زگراس احتمال بارش برف پیش بینی می شود.

سبزه زاری ادامه داد: فردا سامانه بارشی تضعیف شده ولی در نیمه شمالی و شرقی رگبار و رعد وبرق غالبا پراکنده مورد انتظار است.این سامانه بعدازظهر روز سه شنبه از استان خارج خواهد شد و از فردا تا روز جمعه یک روند نسبی افزایش دما در استان پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: طی روز جمعه با عبور موج ناپایداری دیگری ، وقوع بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید به ویژه در نیمه شمالی و شرقی دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته هندیجان با ۲۲.۴ و دزپارت با ۷.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۱۶.۲ و حداکثر ۲۰.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار