تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۶۹۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رضایت اولیای دم از قاتل به نیت امام رضا(ع) در شوش
 رییس کل دادگستری خوزستان گفت: اولیای دم یک مقتول در میاندوآب شهرستان شوش به نیت امام رضا(ع) قاتلان جوان خود را کمتر از یک هفته پس از وقوع قتل بخشیدند.

  علی دهقانی روز دوشنبه افزود: در روزهای اخیر یک فقره قتل در میان‌آب از توابع شهرستان شوش اتفاق افتاد و به منظور ایجاد صلح و سازش و پیشگیری از ایجاد تنش و تشدید درگیری‌ها در منطقه، پرونده به صورت فوری و ویژه به شورای حل اختلاف شوش ارجاع شد.

وی ادامه داد: اعضای شورای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت ستاد صبر، همیاران صلح، سران عشایر، بزرگان و معتمدین منطقه، با تشکیل چندین جلسه با طرفین ظرف یک هفته به این اختلافات پایان بخشیده و رضایت اولیای دم را اخذ کردند.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: با توجه به پشیمانی قاتل از جرم ارتکابی خود، خوشبختانه تلاش شورای حل اختلاف شوش به نتیجه نشست و اولیای این مقتول با تاسی از پویش «به احترام امام رئوف می‌بخشم» از قاتل فرزند خود گذشت کردند.

وی با قدردانی از گذشت اولیای دم از قصاص قاتل فرزند خود افزود: صورتجلسه این رضایت بین ۲ طرف تنظیم و به امضای شیوخ و بزرگان حاضر در جلسه رسید و صلح و سازش بین آنان برقرار شد.

پیش از این اول فروردین ماه جاری، عبدالکریم مقدم معاونت توسعه حل اختلاف استان خوزستان از بخشش قاتل یک پرونده در شهرستان کارون پس از ۶ سال تلاش برای کسب رضایت در قالب پویش «به احترام امام رئوف می‌بخشم» خبر داده بود.

در آن پرونده سال ۱۳۹۶ نزاع در کوت عبداله ۲ کشته داشت که قاتل پس از طی مراحل قانونی، به قصاص نفس محکوم شد. این پرونده پس از ۶ سال تلاش خانواده مقتولین در آستانه سال نو به عشق امام رضا (ع) و در پویش به احترام امام رئوف می بخشم از خون فرزندان خود گذشت کردند و به قاتل زندگی دوباره بخشیدند.

در آستانه سال نو ۱۴۹ زندانی در قالب این‌پویش در خوزستان آزاد شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار